Hlavní obsah

Plzeň začala s úpravou cípu Borského parku. Vznikne tam nová vstupní brána

Foto: Město Most

Ilustrační foto.

Reklama

Plzeň začala s úpravou severozápadního cípu Borského parku, s 39 hektary největšího v katastru města. Jde o prostor vymezený ulicemi U Borského parku a Klatovskou třídou, který dříve sloužil pro tramvajovou točnu linky číslo 4.

Článek

Vznikne tam nová vstupní brána do parku, jejíž dominantou bude prosklený jednopodlažní objekt, řekla dnes ČTK mluvčí města Adriana Jarošová. Celkové náklady se odhadují na 38 milionů Kč, běží soutěž na dodavatele. Stavba má začít v červnu.

„Bylo pokáceno 54 kusů dřevin a keřového porostu o rozloze téměř 2000 metrů čtverečních v prostorách budoucího pavilonu. Kácení bylo v březnu kvůli vegetačnímu klidu, který trvá od října do března. Město tam vysadí 54 náhradních dřevin,“ řekla mluvčí.

„Stavba víceúčelového objektu se zelenou střechou by měla začít začátkem léta, hotovo má být v březnu 2023,“ řekl primátor Pavel Šindelář (ODS). Pavilon bude rozdělen na kavárnu s půjčovnou kol a na část veřejných toalet. Mezi nimi vznikne volný prostor pro průchod do parku. „Stavba vytvoří jakousi bránu do parku a naváže na stávající cestu. Střecha nahradí i přístřešek autobusové zastávky U Borského parku. Jeden pár zachovaných kolejí tramvajové smyčky bude procházet budovou a stane se jakousi reklamou pro dění za objektem,“ dodal.

Vstupní brána do parku je jedním z projektů, jež zásadně proměňují oblast bývalé konečné tramvaje. Necelý kilometr od ní, u nové točny, město v lednu zprovoznilo velkokapacitní parkoviště typu P+R u dopravního terminálu Kaplířova. Je určeno všem, kteří přijíždějí do Plzně, aby tam odstavili vůz a pro cestu po městě využili MHD. Teď je tam možné parkovat zdarma, než budou instalovány závory. Poté tam celodenní stání přijde na 60 korun a na parkovací lístek půjde jezdit v MHD.

Město u točny vytvoří i zázemí pro řidiče dopravních podniků a veřejné linkové dopravy, v jehož přízemí budou WC, kavárna a komerční prostory. „Součástí budou i krytá nástupiště u zastávek tramvaje. Vše doplní mobiliář a zeleň, předpokládané náklady činí 30 milionů korun, začít bychom chtěli letos v červenci,“ dodal Šindelář.

Reklama

Doporučované