Hlavní obsah

Plzeň začala s úpravou cípu Borského parku, vznikne tam nová vstupní brána

Foto: Plzen.eu

Dominantou vstupní brány bude prosklený jednopodlažní pavilon se zelenou střechou.

Reklama

Plzeň začala s úpravou severozápadního cípu Borského parku. Jde o prostor vymezený ulicemi U Borského parku a Klatovskou třídou, který do prosince 2019 sloužil jako točna pro linku číslo 4. Vznikne tam nová vstupní brána do parku.

Článek

Dominantou vstupní brány bude prosklený jednopodlažní pavilon se zelenou střechou, dlouhý 80 metrů. Vše přijde na 39 milionů Kč bez DPH. Jeden pár kolejí smyčky tam zůstane a okolo nich budou lavičky. Součástí bude půjčovna sportovních potřeb a kol; park je největší rekreační plochou ve městě.

„Začínáme příští týden. Hrubou stavbu chceme mít do zimy, kompletně hotovo bude do května příštího roku na zahájení turistické sezony,“ řekl ředitel dodavatelské firmy Silnice Nepomuk Josef Skala. Práce začnou přeložkami sítí.

Jednopodlažní pavilon bude rozdělen na část kavárny s půjčovnou a na část veřejných toalet. Mezi nimi vznikne volný prostor umožňující průchod do parku. Stavba vytvoří jakousi bránu do parku a naváže na cestu. „Budeme hledat nájemce,“ řekl primátor Pavel Šindelář (ODS). Podle něj bývalá konečná dlouhodobě nepůsobila vábně, přístřešky a stánky zmizí.

„Vize vstupní brány do parku přináší elegantní předěl mezi aktivním městem a volnočasovou zónou. Před objektem vznikne ‚meeting point‘, náměstí před vstupem do parku. Navrženo je dlážděné k intenzivnímu využití. Je protikladem parku, tramvajové výstavní točny a kulturní zahrady, které představují klidnější zónu,“ řekl technický ředitel Silnic Lukáš Skala.

Město nechalo už v březnu pokácet 54 kusů dřevin a keřů o rozloze téměř 2000 metrů čtverečních v prostorách budoucího pavilonu. „Nic navíc jsme nekáceli. A vysadíme tam příští rok v dubnu kolem stovky náhradních dřevin,“ řekla Taťána Kicová z odboru investic.

Vstupní brána do parku je jedním z projektů, jež zásadně proměňují oblast bývalé konečné tramvaje. Necelý kilometr od ní, u nové točny, město v lednu zprovoznilo velkokapacitní parkoviště typu P+R u dopravního terminálu Kaplířova. Je určeno všem, kteří přijíždějí do Plzně, aby tam odstavili vůz a pro cestu po městě využili MHD. Celodenní stání tam přijde na 60 korun a na parkovací lístek lze jezdit celý den v MHD. Město tam dále do příštího roku vytvoří i zázemí pro řidiče dopravních podniků a linkové dopravy i pro cestující s WC, kavárnou, komerčními prostory i krytými nástupišti. „Vše doplní mobiliář a zeleň, předpokládané náklady činí 30 milionů korun a začít bychom chtěli letos v srpnu,“ řekl vedoucí odboru investic Pavel Grisník.

Borský park byl založen v roce 1914 na bývalém vojenském cvičišti. Návrh vypracoval architekt Leopold Batěk, ředitel pražských městských sadů. Později byla plocha rozšířena o lesopark, který lemuje jižní hranici sídliště Bory. V 60. letech 20. století byl na okraji vybudován sportovní areál. Od roku 2006 trvá obnova parku - cest a mobiliáře, výsadba dřevin i květin v centrální části. Pracovníci upravili sportovní a rekreační zařízení pro všechny věkové kategorie. „Ročně tam dáváme jednotky milionů korun,“ dodal Šindelář.

Reklama

Související témata:

Doporučované