Hlavní obsah

DPP vybral firmy pro stavbu trolejí pro linku 140 a opravu tramvajové trati

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Stavbu trolejového vedení pro trolejbusovou linku číslo 140 z Palmovky přes Prosek a Letňany do Čakovic zajistí pro pražský dopravní podnik (DPP) za 283,7 milionu korun sdružení firem Elektrizace Praha a OHLA Ž.S.

Článek

„Podnik také vybral dodavatele rekonstrukce tramvajové trati mezi Palmovkou a Ohradou. Vyjde na 239,5 milionu korun a zajistí ji sdružení firem COLAS CZ a FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby,“ informoval vedoucí odboru komunikace podniku Daniel Šabík.

Stavbu asi 15 kilometrů trolejí pro plánovanou elektrifikovanou linku 140 chce podnik podle generálního ředitele Petra Witowského zahájit začátkem příštího roku. „Stavba potrvá deset měsíců. Předpokládáme, že bude dokončena nejpozději do konce října 2022. Její zprovoznění bude znamenat plnohodnotný návrat trolejbusové dopravy do Prahy,“ uvedl.

Při výstavbě podnik využije již vybudované asi kilometr dlouhé vedení v Prosecké ulici. Nové vedení vznikne mezi Palmovkou a Kundratkou, Kelerkou a zastávkou Prosecká a mezi terminálem Letňany a obchodním centrem Čakovice. Trolejbusy budou z trolejí napájeny asi polovinu trati, zbytek pojedou na baterii. Pro zavěšení vedení budou využity sloupy veřejného osvětlení. Firmy podle informací podniku vybudují také novou měnírnu a 18 nabíjecích stání v garáži Klíčov, nabíjecí stanici v Čakovicích a upraví bývalou trolejbusovou měnírnu v Příborské ulici v Letňanech.

Podnik plánuje také na přelomu března a dubna příštího roku zahájit rekonstrukci tramvajové trati spojující Libeň se Žižkovem včetně první pražské tramvajové estakády nad železničním koridorem. Technický ředitel DPP pro povrchovou dopravu Jan Šurovský uvedl, že trať funguje od roku 1990 a nikdy nebyla kompletně rekonstruována. „Kompletně zde vyměníme kolejový svršek, trať dostane nové pražce a štěrkové lože, samotná konstrukce mostní estakády bude přeizolována. Stavba potrvá do konce června 2023, po zprovoznění odstraníme současné omezení rychlosti tramvají v místech mostních dilatací,“ vysvětlil.

Reklama

Doporučované