Hlavní obsah

DPP zahájil stavbu tramvajové smyčky u stanice metra Depo Hostivař

Foto: Gonzalo Bell, Shutterstock.com

Ilustrační foto,

Reklama

Pražský dopravní podnik (DPP) dnes slavnostně zahájil výstavbu tramvajové smyčky u stanice metra A Depo Hostivař. Náklady jsou téměř 200 milionů korun a práce budou dokončeny v srpnu letošního roku.

Článek

Součástí nového dopravního terminálu bude také nová vlaková zastávka a záchytné parkoviště P+R. Smyčku vybuduje pro město a DPP firma Eurovia. „Vrátíme sem historicky zpřetrhané dopravní vazby, takže zde vznikne nejen tramvajová smyčka, uvnitř ní budou i autobusová stání. Bude tu bezbariérový přestup na metro. Smyčka bude natolik kapacitní, aby byla připravena také na budoucí tramvajovou trať do Štěrbohol. Zároveň se všechno připravuje s tím, že zde vznikne železniční zastávka. Vznikne takový multimodální dopravní uzel,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Nová smyčka vznikne na místě stávajícího autobusového obratiště mezi stanicí metra, křižovatkou Černokostelecké a Sazečské ulice a záchytným parkovištěm P+R. Napojí se na tramvajovou trať vedoucí ze Strašnic Černokosteleckou ulicí do Ústředních dílen DPP. Nově se tak přiblíží tramvajová zastávka až k metru a dojde k lepší návaznosti mezi jednotlivými linkami MHD. „Největší neduh lokality Depo Hostivař bylo právě to, že v minulosti došlo k roztrhání přestupních vazeb,“ řekl technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Nová železniční zastávka by měla začít fungovat na přelomu let 2023 a 2024. Zastavovat zde bude vlaková linka S61 z Vršovic do Běchovic. Projekt zastávky připravuje město a následně by si ho měla převzít Správa železnic.

U metra vznikne rovněž nové záchytné parkoviště P+R. Nyní je zde povrchové P+R pro asi 180 aut. V budoucnu se kapacita zvýší na 649 míst. „Bude sem možné sjet na P+R z městského okruhu a využít jakýkoliv druh MHD,“ řekl Scheinherr. V současné době se konají přípravné práce pro jeho stavbu. Nynější P+R bude do 13. června sloužit pro zázemí staveniště, následně bude opět v provozu. Při uzavírce budou moci řidiči využít P+R na Skalce.

DPP chystá výstavbu nové tratě rovněž na Dědinu. Téměř před dokončením je prodloužení trati z Barrandova do Holyně. DPP má stavební povolení na další část tratě z Holyně až do Slivence, jejíž stavba by mohla začít letos na podzim. „Měli bychom také někdy za 14 dní slavnostně zahajovat výstavbu tratě Modřany-Libuš,“ dodal Šurovský. V přípravě je rovněž prodloužení kolejí z Pankráce před poštu na Budějovické ulici.

DPP je největší městskou firmou, která zaměstnává asi 11.000 lidí. Na starosti má provoz MHD, tedy tramvají, metra, autobusů a lanovky na Petřín.

Reklama

Doporučované