Hlavní obsah

Producenti připravili školu pro mladé filmaře. Mohou natočit dvouminutové filmy

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Producenti z Asociace producentů v audiovizi (APA) připravili projekt pro filmové tvůrce do 35 let.

Článek

Chtějí dát talentovaným režisérům na začátku kariéry možnost zdarma vytvořit krátký film pod několikaměsíčním vedením českých profesionálů z oblasti filmové a reklamní tvorby. Tématem prvního ročníku režisérského workshopu Young Academy je digitalizace a její dopad na chování člověka. ČTK o tom dnes za asociaci informovala Martina Reková.

Do úzkého výběru devíti účastníků postoupilo sedm absolventů či studentů FAMU, mezi nimi i režiséři už ocenění filmovými kritiky či akademiky, jako jsou Adam Martinec (Anatomie českého odpoledne) či David Semler (Musí to být bolestivý). Mentory jim budou režisérské duo Wolfberg oceňované i na poli mezinárodní reklamy, střihač Filip Malásek, který pracoval na seriálech Bez vědomí či Pustina, nebo hudební producent Jan P. Muchow podepsaný v poslední době pod filmy Zátopek či Ve stínu.

Podle APA chybí v České republice doposud možnost vzdělávat se nejen na akademické půdě v oboru reklamní filmové tvorby, která je i díky rozvoji digitalizace stále žádanější. Navíc pandemie otevřela podle ní příležitosti filmovým tvůrcům překračovat hranice mezi filmem a reklamou. Příkladem je teprve loni debutující režisér Okupace Michal Nohejl, jinak renomovaný reklamní režisér a na FAMU student Věry Chytilové, připomněla asociace.

„Ač to laikovi nemusí být na první pohled patrné, krátký film, respektive reklamní spot, je specifická a náročná filmová disciplína, která se v Čechách nevyučuje. Young Academy poskytne režisérům příležitost naučit se a pochopit, jaký proces se skrývá za tvorbou filmového sdělení na konkrétní zadání do dvou minut,“ uvedla producentka Petra Ondřejková z APA a ředitelka Young Academy.

Podle zástupců APA se navíc v poslední době stírají hranice mezi uměleckou a komerční tvorbou, která se stává více autorskou, což nahrává prohlubování spolupráce filmových režisérů s odborníky i z řad reklamních producentů.

Porota složená z mentorů, zástupců Young Academy, APA, partnera workshopu a jednoho nezávislého hosta vybere 21. dubna dva až tři finalisty, z nichž každý získá 400 000 až 600 000 korun na natočení svého dvouminutového filmu. Ty budou pak vznikat v květnu až červnu. Vítězný film bude nakonec představen veřejnosti v druhé půlce roku.

Reklama

Související témata:

Doporučované