Hlavní obsah

Ústecký obchodník s reklamním textilem se chce rozvíjet v on-line světě

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Tržby společnosti Malfini, obchodníka s reklamním textilem a pracovními oděvy, za letošek přesáhnou 1,8 miliardy korun. V příštím roce má firma ambice překročit v tržbách hranici dvou miliard.

Článek

Investovat chce do zlepšování služeb zákazníkům, nové technologie bude využívat v logistickém centru. Rozvíjet se chce v on-line prostoru. Právě dlouholeté zkušenosti s fungováním e-shopu společnosti v covidové době pomohly. Na počátek roku je připravena kolekce oděvů z recyklovaného plastu. ČTK to řekla mluvčí firmy Marie Logrová.

Firma pracuje v obchodním režimu B2B a přes e-shop prodává přes 20 let. „Bylo pro nás až zarážející, kolik našich odběratelů nemělo doposud vlastní e-shop, v on-line prostředí se neorientovali a svou digitalizaci začali řešit až v průběhu covidové doby, která je k tomu vlastně donutila. Řadě z nich tak pomáháme v jejich vlastním podnikaní a usnadňujeme jim působení v on-line prostředí a prodej ke koncovému zákazníkovi,“ řekl ČTK Radek Veselý, předseda správní rady Malfini.

Společnost komunikuje přes sociální sítě, využívá on-line prostředí k marketingu. „Přes pomalejší rozjezd v počátku roku 2021 se v průběhu následujícího období firmě podařilo překročit plánované ukazatele a dosáhnout tržeb mírně přesahujících 1,8 miliardy korun,“ uvedl Veselý. Malfini se v roce 2020 zapojila do prodeje roušek. Letos už jen doprodávala své zásoby. „Ochranné prostředky tvoří jen desetiny procent z celkového obratu, kde jednoznačně prim tvoří reklamní oděvy, a to z 86 procent, zbylých 14 procent jde na vrub pracovním oděvům,“ uvedl Veselý.

Vládních opatřením proti koronaviru se přizpůsoboval chod na pracovištích firmy, která má administrativní budovu v Ústí nad Labem, logistické centrum v Ostravě, zaměstnance ve třech pobočkách v cizině a obchodní zástupce v desítce zemí Evropy. „Všude jsme museli sledovat legislativu a postupovat dle platných vládních nařízení. Díky hygienickým a bezpečnostním opatřením se nám podařilo všechna naše pracoviště udržet v chodu a bez komunitního přenosu,“ řekl Veselý. Zhruba 31 procent pracovní doby strávili technicko hospodářští pracovníci, kterých má firma 58 procent z celkového počtu zaměstnanců, v režimu home-office.

V České republice pracuje ve firmě 307 lidí, v zahraničí dalších 50. V roce 2021 společnost obsadila 33 nových pracovních pozic. S růstem počtu zaměstnanců Malfini počítá i v příštím roce. V Ústí má ukončeno očkování 72 procent zaměstnanců, v Ostravě 60 procent. Obchodní zástupci v terénu jsou proočkováni z 80 procent. „U skladových operátorů jsme přistoupili k příspěvku ve výši dvakrát 400 korun, a to za listopad a prosinec, pokud se prokáží alespoň první dávkou vakcinace,“ uvedla Logrová.

Na počátek roku příštího roku firma připravila kolekci oděvů z recyklovaného plastu, která doplní stávající produkty z organické bavlny. „A právě v tomto duchu chce firma dál postupovat a už nyní zjišťuje reálné možnosti,“ uvedla mluvčí firmy. Společnost si dala závazek snižovat uhlíkovou stopu.

Reklama

Doporučované