Hlavní obsah

Lidé na Zlínsku dali letos do pokladniček Tříkrálové sbírky rekordních 2,66 milionu

Foto: Trikralovasbirka.cz

Tříkrálová sbírka.

Reklama

Lidé na Zlínsku dali letos do pokladniček při Tříkrálové sbírce rekordních 2,66 milionu korun. Spolu s výtěžkem on-line koledy a bezhotovostními dary je výtěžek letošní sbírky na Zlínsku 2,7 milionu korun.

Článek

Loni dali lidé v regionu do pokladniček Tříkrálové sbírky 1,17 milionu korun, celkový výtěžek byl 1,7 milionu korun. Loni však měla sbírka kvůli epidemii koronaviru nezvyklou podobu, koledníci neobcházeli domácnosti, ale lidé mohli darovat peníze do pokladniček ve svatostáncích, prodejnách či úřadech. Přispět mohli také do on-line kasičky.

Letos již koledníci vyrazili do terénu a zájem o koledu byl velký, ze strany koledníků a vedoucích skupinek i dárců. „Se zapsáním se jsem otálela, protože jsem čekala, zda mi koledování dovolí zdraví. Když jsem se po Novém roce hlásila do dobrovolnické ´služby´, bylo mi řečeno, že jsem u nás v obci třetí náhradník. Přihlásila jsem se jako vedoucí skupinky ve Zlíně. V tak velkém městě není koledníků nikdy dost,“ uvedla paní Jana. Hlavním kolednickým dnem byla minulá sobota. Charita Zlín pro letošní ročník zapečetila 351 pokladniček.

Zlínská Charita zajišťuje sbírku na území děkanátu Vizovice a částečně i děkanátu Zlín. Jde o čtyři města a 44 obcí. Do prvního koledování se v daném území zapojilo 13 skupinek, které získaly téměř 70.000 korun. Od roku 2000 do roku 2021 se zapečetilo celkem 5165 pokladniček pro stejný počet kolednických skupinek. „To je téměř 20.000 dobrovolníků, kteří pro pomoc druhým v kasičkách přinesli neuvěřitelných 28,26 milionu korun. A to na mnohých místech koleduje nemálo věrných, kteří jsou v tom s námi od začátku. Hluboce se jim klaním,“ uvedl dříve ředitel Charity Zlín Vlastimil Vajďák.

Charita chce z výnosu sbírky podpořit lidi v nepříznivé životní situaci, primárně na Zlínsku. Podpoří také Nemocnici Milosrdných bratří Vizovice či letní pobyty pro děti a mládež se spinální svalovou atrofií.

Reklama

Doporučované