Hlavní obsah

Ze Zlínského kraje ubude přímé vlakové spojení do Prahy, Leo Express zruší spoje

Foto: Leo Express

Ilustrační foto.

Reklama

Společnost Leo Express od 14. června zruší kvůli změně trakční soustavy vlakové spoje mezi stanicemi Přerov a Staré Město u Uherského Hradiště. Dopravce to uvedl na webu.

Článek

Na trase jezdí denně dva přímé spoje ze Starého Města do Prahy a dva spoje v opačném směru. Pro obyvatele Zlínského kraje, zejména Uherskohradišťska, se tím sníží možnost přímého vlakového spojení do hlavního města. Bude to výpadek, který nebude jen tak nahraditelný a obyvatelům bude chybět, řekl starosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha (ODS). Přímý spoj z regionu do Prahy nabízejí ještě České dráhy.

Mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík dnes řekl, že důvodem zrušení spojů je přepnutí trakční soustavy mezi stanicemi Nedakonice-Říkovice na střídavý proud ze strany Správy železnic. „Z tohoto důvodu naše současné jednotky nemohou na trati projet a ze stanice Přerov zamíří na Ostravsko. Aktuálně pracujeme na několika variantách přestupního řešení, které by umožnilo po přepnutí zachovat spojení z a do Zlínského kraje,“ uvedl Sedlařík. Spoje podle něj denně využívaly stovky cestujících.

„Volné vlakové kapacity nasadíme na trase Praha–Bohumín, která bude posílena o dva páry spojů ve směru Praha–Bohumín a dva páry spojů ve směru Bohumín–Praha. Jízdenky na tyto spoje budou v prodeji během tohoto týdne,“ uvedl Leo Express.

Z jižní části Zlínského kraje se cestující dostanou přímým spojem do Prahy s Českými drahami. Ve všední den jede Slovácký expres sedmkrát v obou směrech, cesta ze Starého Města do Prahy trvá podle jízdních řádů asi tři hodiny a 50 minut. „Kapacita spojů je stanovena na základě objednávky Ministerstva dopravy ČR. Obsazení Slováckých expresů průběžně sledujeme a v případě dlouhodobého vyčerpání kapacity a potřeby posílení vlaků projednáme přidání dalších vozů s objednavatelem vlaků,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Slovácké expresy jsou podle něj sestaveny z moderních klimatizovaných vozů, cestující mohou volit mezi vozy s klasickými oddíly a velkoprostorovými vozy.

Přepnutí trakční soustavy v úseku mezi Nedakonicemi na Uherskohradišťsku a Říkovicemi na Přerovsku neznamená pro České dráhy podle Šťáhlavského z provozního hlediska žádnou komplikaci. „Na změnu jsme se připravili s předstihem a Slovácké expresy jsou dopravovány nejmodernějšími vícesystémovými elektrickými lokomotivami Siemens Vectron, které jsou vybaveny také moderním zabezpečovacím systémem ETCS. Ostatní spoje, například EuroCity z Polska do Rakouska a Maďarska, rychlíky Moravan a regionální spoje byly provozovány vícesystémovými lokomotivami a jednotkami i v minulosti,“ uvedl Šťáhlavský.

Leo Express trasu ze Starého Města do Prahy urazí za asi tři a půl hodiny. „Spoje provozované Leo Expressem byly velmi oblíbené. Myslím si, že vlaky byly vždy plné. Byly oblíbené proto, že jezdily rychle, zároveň měly kvalitní palubní servis. Byla to jediná alternativa vůči spojům Českých drah,“ uvedl Blaha.

Zrušení spojů Leo Expressu se dotkne i obyvatel krajského Zlína, kteří mohli přistoupit či vystoupit v sousedních Otrokovicích. České dráhy nabízejí ze Zlína do Prahy jen jeden přímý spoj, a to Zlínský expres, kdy je možné jet do hlavního města brzy ráno a večer zpět. V ostatních případech musí cestující v Otrokovicích přestupovat. V případě RegioJetu musí cestující, který chce využít vlakovou dopravu, jet nejdříve autobusem ze Zlína do Olomouce, kde přestoupí na vlak do Prahy.

Reklama

Související témata:

Doporučované