Hlavní obsah

Reportáž z obchodu budoucnosti. Nejsou v něm pokladní ani kasy

31. 7. 2017

Z obchodu Amazon Go se stal Amazon No-Go. (Video: Pavel Cyprich)

„A bodíky sbíráte?" Na tuhle větu se vás v tomhle obchodě nikdo nezeptá.

Článek

Stačí vejít dovnitř, vzít si, co chcete, a pak prostě odejít. Žádné fronty u kas, žádné zdržování.

Největší internetový obchod na světě, firma Amazon, zkouší „bezkontaktní" obchod, ve kterém si zákazník musí jen vybrat, co si chce odnést, a chytrá technika se stará o zbytek.

Obchod Amazon Go je zatím jediný svého druhu na světě. Při vstupu je potřeba se přihlásit do systému obchodu chytrým telefonem, ale pak už se může zákazník volně pohybovat po celém prostoru a nakupovat.

Systém v regálech ví, co si vzal – nebo jestli věc nevrátil zase zpátky – a kamerový systém zas umí rozpoznat, o koho jde a komu nákup naúčtovat. Částka se zákazníkovi strhne z účtu pár minut potom, co z obchodu odejde.

Obchod Amazon Go je v Seattlu, kde byl nedávno i náš reportér Pavel Cyprich. Na to, jak to s jeho bezkontaktním nákupem dopadlo, se podívejte ve videu nad článkem.

Doporučujeme

Další zprávy