Hlavní obsah

Řidička zaplatila za parkování, stejně měla problém s policií

Následuje obsah vložený z jiného webu. Zde jej můžete přeskočit.

Selhání automatů na parkování: Řidička zaplatila, přesto měla potíže s úřady.

Přejít před obsah vložený z jiného webu.
 

Reklama

Ani automaty nejsou neomylné. Nový systém parkování v Praze vyvolává prudké debaty, řidička, s níž Seznam Zprávy hovořily, má ale jinou špatnou zkušenost s placením za stání na ulici před jednou z pražských nemocnic.

Článek

Řidička zaplatila hodinové parkování v ulici Pod Marjánkou. Už během parkování stáli v ulici strážníci městské policie a kontrolovali stojící vozidla. Když se paní po 10 minutách vrátila, strážníci si fotili její auto.

Řidička řešila problém kvůli parkování v ulici Pod Marjánkou na Praze 6, kde jsou zóny dva měsíce.

,,Po mém dotazu, co se stalo, mě informovali, že nemám zaplacené parkování. Ale já jsem se prokázala stvrzenkou z automatu. Strážník uznal, že vše na parkovacím lístku je v pořádku, ale říkal, že je mu líto: Ve svém PDA v systému měl napsáno, že jsem neplatič a musím platit pokutu," popsala Seznamu nepříjemnou zkušenost Jana Štěpánková.

Nakonec se s policisty dohodla. ,,Strážníci mi následně sdělili, že jsou schopni to se mnou vyřešit domluvou, tedy i tak si vyžádali ode mě občanský průkaz a jsem vedená jako ‚hříšnice‘. Také mi strážníci sdělili, že to není první případ a již je to několikátá ulice za den, kdy vidí, že lidé si nosí lístky z automatu, ale systém jim je ukazuje jako neplatiče," uzavřela svůj příběh řidička.

Eltodo: Šlo o drobnou technickou závadu, chyba je odstraněná

O případu řidičky ví i Technická správa komunikací hlavního města Prahy. Za situaci se omluvila s tím, že už je vše v pořádku. ,,Chyba byla identifikována a definitivně odstraněna. Děkujeme za Vaše upozornění a dodatečně se omlouváme," napsala v e-mailu TSK paní Štěpánkové. A slova TSK potvrzuje i dodavatel systému firma Eltodo.

,,Na základě informací, které máme k dispozici, došlo k takovéto události pouze ojediněle, a to z důvodu drobné technické závady systému. Tato závada byla ihned odstraněna. Doposud jsme řešili pouze tento jediný případ. Žádné další případy neevidujeme," uvedla v e-mailu manažerka úseku marketingu a PR Markéta Cesnaková ze společnosti Eltodo.

Zlobí se všichni

Barevné parkovací zóny zavedla Praha 5 a 6 na konci srpna. Od té doby vzbuzují vášně. Zlobí se prakticky všichni - rezidenti z ulic s parkovacími zónami, jelikož se jim prodražují návštěvy řemeslníků a případné vlastnictví druhého vozu, rezidenti z oblastí, kde modré zóny nejsou, protože často nenajdou volné místo k zaparkování, a naštvaní jsou také mimopražští, kteří dojíždějí do Prahy za prací.

Parkovací zóny jsou na Praze 5 a 6 od září.

Doposud byla třeba část obyvatel Roztok, Velkých Přílep nebo Únětic zvyklá dojet ráno autem do Dejvic a odtud pokračovat hromadnou dopravou dále do centra.

Lidé si stěžují na konkrétní věci i na celkový koncept placeného parkování. Problém s nedostatkem parkovacích míst pro obyvatele se nevyřešil, jen se přesunul z Dejvic a okolí jinam. Chybí velkokapacitní záchytná parkoviště, kde by dojíždějící odstavili svoje auta. O jednom se uvažuje třeba ve zmiňovaných Roztokách, s čímž ale většina tamějších obyvatel nesouhlasí.

Lidé si také stěžují, že ovládání parkovacích automatů je neintuitivní, v modrých zónách se člověk neobejde bez mobilního telefonu s připojením na internet - jinak zaplatit nelze, automaty tu nejsou. Ve smíšených fialových zónách sice automaty jsou, ale je jich málo. A minimálně ze začátku se stávalo relativně často, že automat platební kartu odmítl. Parkování tedy zaplaceno nebylo, nicméně z karty byl finanční obnos stržen. Při opakovaných pokusech, kdy automat kartu ale znovu zamítl, též opakovaně.

Městské části, kde byly nově zavedeny zóny, si podle slov zástupců jednotlivých municipalit nové problémy uvědomují, situaci ale zatím vyhodnocují.

Reklama

Doporučované