Hlavní obsah

Musk dokáže zpeněžit i trapas roku. Prodává trička s „průstřelem“

Foto: Profimedia.cz

Cybertruck společnosti Tesla.

Reklama

Neuplynuly ani dva měsíce od nepříliš povedeného představení Cybertrucku – vozidla, jež sám šéf firmy Tesla Elon Musk označil za „obrněný transportér budoucnosti“. Teď společnost přichází s novinkou, kterou by kromě vizionáře Muska asi málokoho napadlo zrealizovat.

Článek

I když možná ne všichni viděli odhalení nového vozidla společnosti Tesla v přímém přenosu, pravděpodobně většina lidí zaznamenala nejzajímavější moment celé show: chvíli, kdy se šéf automobilky rozhodl ukázat světu odolnost oken, které sám nazval „průhlednými kovovými skly“. Šéf designu Tesly Franz von Holzhausen hodil do okna kovovou kouli – a sklo se rozbilo.

Scéna se během pár hodin stala terčem vtipů po celém světě. Na sociálních sítích se do Muska začali strefovat škodolibí uživatelé jak z řad automobilových nadšenců, tak firem, které nemají s autoprůmyslem nic společného.

Například společnost Lego přidala na svůj twitterový účet příspěvek: „Evoluce nového vozu je tu. Neprůstřelnost garantována.“ Fotografii sdílely tisíce uživatelů.

Musk a jeho společnost vtípky a špatnou reklamu ignorovali. Odpověděli nečekaně: uvedli do prodeje svůj nejnovější produkt, tričko s potiskem rozbitého skla Cybertrucku.

Někoho by možná tato marketingová hra překvapila. Minda Zetlinová, autorka a novinářka zaměřující se na technologie, však komentovala prodej trička jako „klasický tah Elona Muska“.Jak dodala, současně to je dobrá lekce emoční inteligence.

A samotné nešťastné vozidlo? Pocity automobilových expertů i veřejnosti lze označit slovem smíšené. Zatímco někoho vesmírné tvary chystaného pick-upu uchvátily, pro jiné představují něco na způsob špatného designérského vtipu. Už den po nepovedeném představení však ohlásila agentura Reuters přes 200 tisíc objednávek.

Americké automobilce se daří

Tesla zaznamenala v posledních několika měsících rekordní růst. Hodnota jejích akcií na začátku týdne překonala hranici 500 dolarů, tržní hodnota společnosti je aktuálně téměř 100 miliard dolarů.

Raketový růst odstartovala analytická společnost Oppenheimer, která zvýšila cílovou hodnotu akcií elektromobilky z 385 na 612 dolarů. 500dolarová hranice navíc nebyla konečná a cena akcií nadále roste.

Tesla se tak stala nejhodnotnější americkou automobilkou. Její tržní hodnota je vyšší než cena dvou konkurenčních automobilek, General Motors a Fordu, dohromady.

Jaký je ve skutečnosti šéf firmy Tesla Elon Musk?

Reklama

Doporučované