Hlavní obsah

Rozebere Barbie a udělá z ní novou. Mattel bude recyklovat hračky

Foto: Mattel

Společnost Mattel sbírá staré panenky Barbie a další hračky, aby je mohla recyklovat.

Reklama

Výrobce hraček Mattel bude recyklovat barbíny, autíčka i stavebnice. Lidé mohou staré hračky posílat zpátky firmě, která materiál z nich znovu využije. Do roku 2030 chce používat jen recyklované materiály.

Článek

Někteří lidé schovávají své hračky z dětství stále v krabicích ve sklepě, na půdě… prostě kde to jde. Nyní se jich mohou zbavit ekologičtější cestou, než je vyhození do popelnice. Americký výrobce hraček Mattel jim od nich uleví recyklací.

Zahajuje pilotní program s názvem Mattel PlayBack, jehož cílem je získat materiál ze starých hraček a znovu jej použít. Jde o další krok směrem k udržitelné budoucnosti. Podle serveru CNN chce Mattel do roku 2030 používat pouze recyklované, nebo recyklovatelné plastové materiály. Platí to pro všechny hračky i obaly.

Lidé mohou hračky posílat poštou. Mattel je roztřídí podle druhu materiálu a poté je bude recyklovat. Materiály, které se nebudou moct použít v nových hračkách, budou přeměněny na jiné plasty, nebo poputují k energetickému využití.

„Tyto cenné materiály udržujeme mimo skládky,“ uvedla pro CNN Pamela Gill-Alabasterová, vedoucí oddělení udržitelnosti firmy Mattel. Zpočátku bude program PlayBack dostupný jen ve Spojených státech, Kanadě, Francii, Německu a Velké Británii.

Výrobce do programu zatím zařadil tři značky – panenky Barbie, autíčka Matchbox a stavebnice Mega. Do budoucna plánuje seznam rozšířit.

Mattel již v roce 2020 experimentoval s podobným programem v Kanadě se svými hračkami Mega ve spolupráci s recyklační společností TerraCycle.

Hledání alternativ k plastu je zásadním krokem k řešení znečištění. Zároveň je to důležité i pro marketing společností, protože zákazníci stále častěji řeší, zda koupí výrobku nějak přispívají k oteplování či znečišťování.

Výroba a plastový odpad mají na planetu negativní dopad – od emisí skleníkových plynů, které přispívají ke globálnímu oteplování po hromadění plastů v oceánech.

Mattelu se během pandemie dařilo. Za vysoké prodeje mohl hlavně lockdown, kdy rodiče svým dětem kupovali hračky, aby je doma zabavili. Podobně na tom byly i další velké hračkářské společnosti. Ty se nyní také snaží být šetrnější k životnímu prostředí a omezit ve svých výrobcích plasty.

Reklama

Doporučované