Hlavní obsah

Rozhoduje se o osudu Pietro Filipi. Máme poslední týden, říká majitel

Rozhovor s Michalem Mičkou, majitelem značek Pietro Filipi, Kara a Etam.Video: Silvie Friedmannová

 

Reklama

Na dohodu s investory máme týden, říká majitel Pietro Filipi Michal Mička v rozhovoru pro SZ Byznys. Ve hře jsou dva zájemci, mezi nimi slovenská investiční skupina Aspin. Firma nedokáže vyplácet mzdy a většinu lidí propustila.

Článek

České značky Pietro Filipi a Kara bojují o přežití. Jejich majitel hledá cesty, jak je zachránit.

„V tuhle chvíli je pro nás klíčové domluvit se s investorem a bankou,“ řekl Michal Mička. V rozhovoru přiznává, že čas na dohodu se krátí. „V případě Pietro Filipi se bavíme o jednom týdnu, u Kary máme řádově toho času více, ale ta situace je neméně závažná.“

Ve hře jsou momentálně dva investoři. Nejblíže jsou námluvy se slovenskou investiční skupinou Aspin Jozefa Špirka, kterému tamní novináři dali přezdívku „Žralok z Penty“ díky jeho předchozímu působení ve skupině Penta. Aspin už má navíc s módou zkušenosti, vlastní pánskou značku Otto Berg.

Značka Pietro Filipi propustila 80 zaměstnanců svých prodejen. Většina zboží se nyní nachází v centrálním skladu Kary v Trutnově, odhadem s pořizovací hodnotou 300 milionů korun. Že je situace vážná, dokládá i to, že firma neměla prostředky ani na výplaty a odstupné propuštěným zaměstnancům.

Michal Mička v rozhovoru popisuje, že už není ochoten do firem vkládat další peníze: „Nejsem, protože nemám žádné vlastní prostředky, v takové jsem situaci,“ řekl s tím, že pokud by to firmy zachránilo, je ochoten se jich vzdát úplně.

Michal Mička

S podnikáním začal již na gymnáziu jako pojišťovací zprostředkovatel pro pojišťovnu Generali.

Později založil vlastní poradenskou společnost, kterou prodal společnosti DRFG.

V roce 2017 založil investiční společnost C2H (Capital to Human).

Vlastní módní značky Pietro Filipi (od roku 2017) a Kara (od roku 2018), pro něž nyní hledá investora.

Je také majitelem zastoupení značky Etam.

Covid-19 spojený s vládními opatřeními, zavíráním obchodů a neochotou lidí v krizi utrácet za módu silně dopadl na celý módní průmysl. Potíže tak má řada módních značek. U Pietra Filipi je krize o to citelnější, že několik let předtím ve firmě pracovali na expanzi.

„My jsme do těch značek v posledních třech letech investovali velký objem peněz, připravovali jsme je na příchod do Německa, podařilo se nám centralizovat řízení našich společností,“ popsal Michal Mička.

Pokud se s investorem nedohodne, zbývá podat insolvenční návrhy soudu. V takovém případě by o budoucím vývoji v obou společnostech rozhodoval insolvenční správce.

Reklama

Doporučované