Hlavní obsah

Santa Claus poráží Mikuláše 2:1. V předvánočních letácích českých obchodů

Santa Claus poráží motiv Mikuláše.Video: Olivec Sálus, Jan Marek, Seznam Zprávy

 

Reklama

Obchodní řetězce v reklamních letácích k mikulášské nadílce využívají častěji zahraniční motivy, jako je Santa Claus, My Little Pony, smajlíci nebo Angry Birds, a to ve 43 procentech nabídky.

Článek

České motivy jako Mikuláš, čert, anděl, Krteček a Ladovy obrázky dávají dohromady 28 procent nabídky. Zbytek tvoří neutrální motivy. Vyplývá to z analýzy společnosti Česká distribuční.

V listopadových akčních letácích řetězců se speciální mikulášskou nabídkou se Santa objevil 23krát, Mikuláš 12krát. To ve výsledku znamená přibližně dvojnásobný výskyt amerického symbolu Vánoc.

„Nemyslím si, že by český Mikuláš byl v ohrožení. Letáky mají spotřebitelům především předvést šíři nabídky, proto je logické, že v nich před Vánoci najdeme hlavně netradiční produkty, novinky nebo oblíbené dětské hrdiny,“ uvedl ředitel společnosti Česká distribuční Petr Sikora. Neutrální motivy jako sněhuláci, zlaté mince, stromky či šišky se vyskytovali na 29 procentech promovaných produktů.

Trhu rychloobrátkového zboží v ČR dominují německé obchodní řetězce. Ve 30 největších řetězcích s převahou rychloobrátkového zboží, které celkem vytvořily v roce 2016 roční tržby 392 miliard korun, ovládali němečtí majitelé 40 procent. Na tuzemské firmy připadlo 23,1 procenta, nizozemští vlastníci ovládali 18,1 procenta. Vyplynulo to z dřívější analýzy společnosti Bisnode.

Devadesát procent mikulášské nabídky připadá na sladkosti. Průměrná sleva, kterou letos řetězce na mikulášskou nadílku v letácích nabízejí, dosahuje 27 procent.

V nabídce řetězců před Mikulášem vede čokoláda (48 procent) následovaná bonbony (deset procent), perníky a piškoty, sušenkami a želé a oplatkami (všechny po šesti procent). Ovoce a ořechy tvoří jen pět procent nabídky a zbývajících pět procent jsou hračky, mikulášské pytlíky či uhlí pro zlobivé děti.

Reklama

Doporučované