Hlavní obsah

Šéf ČOI varuje: Doklad z EET nemusí stačit. Zákazníkovi ani kontrolorům

I za doklad z EET může přijít pokuta. Šéf ČOI Mojmír Bezecný varuje před porušením zákona o ochraně spotřebitele

 

Reklama

Účtenka, která při nákupu z registrační pokladny vyjede, většinou neobsahuje všechny potřebné údaje. Pokud spolu s ní obchodník nevydá ještě jeden doklad o zakoupení, porušuje zákon. A hrozí mu pokuta.

Článek

Zavedení elektronické evidence tržeb může zaskočit i ty obchodníky, kteří už registrační pokladny nakoupili. Povinná účtenka pro EET nenahrazuje doklad o zakoupení. A nestačí tak ani zákazníkovi a kontrolorům České obchodní inspekce.

„Posouzením příslušného paragrafu zákona o EET jsme zjistili, že povinnosti vyplývající ze zákona o ochraně spotřebitele nejsou totožné s účtenkou dle EET,“ vysvětluje šéf ČOI Mojmír Bezecný.

Zatímco na účtence z EET má být částka, datum a ten, kdo tržbu zaevidoval, zákon o ochraně spotřebitele vyžaduje i jiné údaje - například popis zboží, případně další podrobnosti. Podnikatel, který by vydal jen jeden doklad, tak porušuje zákon o ochraně spotřebitele.

Zákazník pak může mít problém pouze s takovýmto dokladem zboží reklamovat. „Pro uplatnění reklamace, po půl roce, po roce mu nemusí stačit účtenka z EET, aby dokázal, jaký druh zboží koupil," dodává Bezecný.

A podnikatel se při případné kontrole nevyhne ani pokutě. Ta může být až desítky tisíc. Řešením je nastavit všechny potřebné informace už do registračních pokladen.

„Pokud bude podnikatel ve snaze, aby dodržel účtenky z EET, opomíjet tyto – pro nás důležité informace, může se vystavovat problémům s obchodní inspekcí,“ dodává Bezecný s tím, že ČOI chce podnikatele na případné problémy raději upozornit dopředu.

Reklama

Doporučované