Hlavní obsah

Sexistická reklama se nevyplácí, zjistil výrobce rotopedů z USA

Výrobce rotopedů Peloton doplatil na sexistickou reklamu.Video: Jan Marek, Youtube.com

 

Reklama

Nápad marketingového oddělení Pelotonu stál firmu desetinu její hodnoty za jediný den. Stačily k tomu komentáře, které ji označily jako „sexistickou“, „mimo realitu“, či dokonce až „dystopickou“. A investoři pochopili, že takhle to nepůjde.

Článek

Neřekla si o něj, dostala ho. Mikropříběh o tom, kterak muž nadělil své ženě coby vánoční dárek rotoped, na mnohé internetové kritiky působil tak, že manžel chtěl, aby shodila. Přitom byla už tak dost hubená, tvrdili.

Za týden miliony zhlédnutí a drahá kritika

Cvičením a prokázáním vděku svému manželovi se „Grace z Bostonu“ navíc stala posedlou. Podle reklamy Pelotonu myslela na svůj nový rotoped den co den, ani k tomu nemusela vstát z postele. A celý rok pracovala na videu, kterým na další Vánoce chtěla své drahé polovičce ukázat, jak moc si jeho pozornosti, byť nevyžádané, vážila.

Výrobce rotopedů a trenažérů z New Yorku pustil reklamu do vysílání a na internet už 21. listopadu. Kromě toho, že přesně do týdne od zveřejnění překročila jenom na YouTube hranici dvou milionů zhlédnutí, za poslední dny nasbírala také hojný počet negativních reakcí.

Zprvu pýcha, potom pád

Zlom přišel z pondělí na úterý. Do té doby si akcionáři zřejmě ještě mysleli, že upoutávka nabrala „antireklamní“ povahu, díky čemuž se popularita produktu bude o to více šířit. Začátkem týdne Peloton uzavřel obchodování s růstem šesti procent, den na to už to ale byl téměř desetiprocentní propad a ve středu se tento pád zmírnil na necelých sedm procent.

Firma se šéfem, který přestřelil

Newyorské společnosti by se ale její marketingový tah opravdu nemusel vyplatit. Začátkem listopadu zveřejnila výsledky hospodaření za první čtvrtletí fiskálního roku 2020, kdy mezikvartálně sice zdvojnásobila tržby na 228 milionů dolarů, zároveň ale vykázala za uvedené období ztrátu ve výši 49,8 milionu dolarů, což je v přepočtu zhruba 1,1 miliardy korun.

Neopatrnost ohledně marketingové kampaně vlastní značky ostatně prokázal i její generální ředitel, jak uvádí CNN. Začátkem října, kdy Peloton vstoupil na burzu Nasdaq v New Yorku, šéf firmy John Foley řekl, že jeho rotopedy jsou „cenově až bláznivě dostupné“.

Nejlevnější kus přitom vycházel na 2 245 dolarů, což je v přepočtu necelých 52 tisíc korun a zároveň asi dvě třetiny průměrného nájemního bytu na Manhattanu – prestižní městské části New Yorku.

V reakci na vyjádření hlavy firmy skončil první obchodovací den pro Peloton propadem o 11 procent pod primární nabídkou (IPO) jejích akcií.

Reklama

Doporučované