Hlavní obsah

Snapchat se dál potýká s problémy. Kvůli jedinému tweetu klesla jeho hodnota až o 1,3 miliardy dolarů

Hodnota společnosti Snap klesla o 1,3 miliardy dolarů.Video: Johana Trešlová, AP, Reuters

 

Reklama

Jediný tweet možná stojí za propadem hodnoty akcií společnosti Snap, která vlastní aplikaci Snapchat. Kylie Jennerová totiž se svými pětadvaceti miliony sledujících na Twitteru sdílela, jak je ze Snapchatu otrávená. Hodnota společnosti se okamžitě propadla - o 1,3 miliardy dolarů.

Článek

Společnost Snap, která vlastní sociální platformu Snapchat, zažila na burze jeden z nejhorších dnů od té doby, co na ni loni vstoupila. Na propadu jejích akcií měl přitom vinu nejspíš jen jediný tweet. Poté, co profesionální celebrita Kylie Jennerová z klanu Kardashianů na sociální síť Twitter napsala, že už Snapchat vůbec nepoužívá, se akcie Snapu záhy začaly propadat. Na konci dne pak ztráta hodnoty společnosti činila 1,3 miliardy dolarů.

Jennerová se na síti Snapchat proslavila. Její tweet pak mohl mít masivní dopad především proto, že ji na této sociální síti sleduje pětadvacet milionů lidí. Výrok Jennerové je však jen další z řady nepříjemností, kterým společnost Snap musí čelit. Její nedávné rozhodnutí změnit design aplikace zvedlo mezi uživateli Snapchatu vlnu nevole. Již 1,2 milionu lidí podepsalo petici, která usiluje o to, aby se původní podoba Snapchatu vrátila zpět. Odborníci se proto domnívají, že za extrémní reakci na výrok Jennerové může momentální přecitlivělost Wall Streetu na jakoukoliv zmínku o problémech, které proměnu aplikace provázejí.

Snapchat se řadou změn snaží vypořádat s poklesem počtu svých uživatelů, kteří čím dál častěji upřednostňují především síť Instagram. Propadem na burze se však hodnota jedné akcie Snapu příbližila její hodnotě při vstupu na burzu v roce 2017. Investoři jsou neklidní zejména proto, že stále není jasné, zda má Snapchat budoucnost - a trhy na jejich pochyby bouřlivě reagují. Po celou dobu figurování na burze tak akcie Snapu střídavě strmě rostly a vzápětí se propadaly.

Reakce finančních trhů na vyjádření veřejně známých osobností není výjimečná. V roce 2015 pohnula burzou Oprah Winfreyová, když koupila 10 procent akcií společnosti Weight Watchers. Vzápětí jejich hodnota vzrostla o 92 procent. Bývalá první dáma Michelle Obamová pak dokázala proměnit hodnotu společností jen tím, že se v šatech určité značky ukázala na libovolné společenské události.

Reklama

Doporučované