Hlavní obsah

Souboj titánů v Číně. Nový zábavní park studia Universal chce s Alibabou porazit Disneyho

Universal Studios tento týden odhalilo vizualizaci zábavního parku v Pekingu.Video: Jan Marek, Youtube.com

 

Reklama

Konkurenti sílící zábavní značky Disney hledají nové cesty, jak uspět. Jednou z nich jsou nečekaná partnerství. Příklad ze dneška: Universal Studios a Alibaba v Číně.

Článek

Hollywoodské studio Universal chce za dva roky prorazit se svým zábavním parkem v čínském Pekingu.

V Šanghaji už ale před třemi lety otevřeli Disneyland. Na slavnostní ceremonii podle CNN nechyběly ani proslovy vrchních politiků z čínské vlády, gratuloval i tehdejší prezident Obama.

Technologické novinky od čínského internetového giganta

Universal Studios tak bude v roce 2021 stát proti miliardovému kolosu v nejlidnatějším městě Číny, zatímco jeho park se bude otevírat „jenom” v tom hlavním. Proto teď druhé největší studio v Hollywoodu přijalo jako partnera svého projektu v Pekingu největší čínský e-shop Alibaba.

„Zážitek další generace,” teď obě společnosti slibují budoucím návštěvníkům zábavního parku, zatímco tu modernizační složku závazku zajišťuje právě strategický partner Alibaba.

Čínský technologický gigant má s první novinku přijít hned u bran parku. Ty podle něj nabídnou rychlejší kontrolu návštěvníků za pomoci jeho technologie rozpoznávání tváří.

Alibaba napustí park svými aplikacemi a službami

Větší plynulost zážitku mají prý umožnit také nové platební metody. K tomu společnost Universalu poskytne aplikace Alipay a WeChat Pay, které jsou v Číně jedny z nejpoužívanějších. K tomu přidá službu doručování jídla Koubei, která by rovněž měla zkrátit fronty. A v neposlední řadě partnerství přinese návštěvníkům možnost zakoupit si lístky v cestovní kanceláři Fliggy, kterou Alibaba také spravuje.

„Bude to zábavné a lehké,” uvedl ve vyjádření ředitel mateřské firmy Universalu, Comcast, Brian Roberts. „Vyzdvihne to zábavní park na novou úroveň,” dodal.

Universal v Číně partnerstvím získá přístup také k více než 600 milionům uživatelů, kteří jsou měsíčně aktivní na různých aplikacích a online platformách Alibaby.

Chuť Číňanů bavit se klesá

Zábavní park v Pekingu má podle magazínu Hollywood Reporter přijít zhruba na 3,3 miliardy dolarů. Kromě maloobchodních a občerstvovacích řetězců v něm bude i Grand Hotel – první ubytovací resort, který Universal v takovém areálu na světě nabídne.

Disney otevřel v roce 2016 park za 5,5 miliardy dolarů. Od té doby si ale prošel nejistotou na čínském trhu. Podle CNN nejsou tamní obyvatelé v poslední době ochotni za zábavu tolik utrácet, a tak se rozšiřují stížnosti na nabídku lístků a ceny občerstvení. Samotná společnost v květnu uvedla, že šanghajský park měl ve druhém čtvrtletí „nižší návštěvnost” než rok předtím.

Reklama

Doporučované