Hlavní obsah

Špindl zdraží VIP lyžování. Zájem o kartu pro miliardáře je příliš veliký

Náš plán propojit Medvědín a Svatý Petr platí, říká hlavní akcionář TMR Igor Rattaj.Video: Zuzana Kubátová, Seznam Zprávy

 

Reklama

Na konci sezóny hlásí skiareál Špindlerův Mlýn v Krkonoších, že dramaticky roste zájem o jednu službu: ranní lyžování pro VIP klientelu. „Uvažujeme o tom, že v příští sezóně zvedneme cenu až na tři tisíce korun,“ řekl Igor Rattaj z představenstva firmy Melida, která špindlerovské sjezdovky provozuje.

Článek

Služba, kterou Špindl nabízí pod názvem Fresh Track, zahrnuje během sezóny lyžování od půl osmé do půl desáté ráno, a to od pátku do neděle.

Kromě možnosti projet se na čerstvě urolbovaném „manšestru“ a předplacené lanovky je v ceně zahrnuto bezplatné testování lyží, welcome drink a bohatá snídaně v restauraci na svahu. To vše za 2 490 korun na osobu.

Už v uplynulé sezoně si ale zájemci o Fresh Track museli místo na svahu předem rezervovat. Počet lyžařů na čerstvě zmanšestrovaných kopcích je totiž omezen kvůli jejich komfortu nanejvýš na padesát najednou. Jenomže zájem v končící sezóně podle Rattaje v některých dnech už převyšoval tento limit.

Karty pro miliardáře: zájem je obrovský

Pravidelní „freshtrackeři“ si mohou ve Špindlu pořídit klubové karty Fresh Track Community, s nimiž lze přijít ráno lyžovat i bez předběžné rezervace. Roční členství v klubu ranních lyžařů vychází na 80 tisíc korun bez DPH.

Přesto je o karty zájem hlavně z řad pražských miliardářů, kteří do Špindlu pravidelně jezdí. „Je to výborná služba, využívám ji pravidelně,“ potvrdil Seznamu jeden z pražských finančníků, který se jen ke členství ve výlučném klubu nechce přiznávat veřejně.

Ranní lyžování pro VIP a členství ve Fresh Track Community je pro pražské miliardáře pravidelně navštěvující Špindl společenskou povinností. Nejde jen o sport, ale i příležitost k „networkingu“ – tedy k neformálním kontaktům a probírání pracovních záležitostí u snídaně, nad sklenkou šampaňského nebo tvrdšího alkoholu po lyžování. Před polednem přitom už mohou být byznysmeni a finančníci zpátky v Praze na obchodních schůzkách.

Nejdražší české lyžování

Špindlerův Mlýn je nejdražším českým lyžařským střediskem, běžný denní skipas tu v končící sezóně u pokladny vyšel na tisíc korun. Jak ale Rattaj zdůrazňuje, ceny jsou výhodnější při nákupu na internetu a při vícedenním lyžování.

Provozovatelé uvažují o tom, že v Krkonoších zavedou flexibilní ceny skipasů, které už vyzkoušela firma Tatry Mountain Resorts (Rattaj je jejím největším akcionářem) ve svém domovském skiareálu na slovenském Chopku. Ceny skipasů stoupají podle zájmu o sjezdovku a nejdražší jsou v nejvytíženějších obdobích.

Na Chopku tak například den poslední vánočně-silvestrovské lyžovačky vyšel na 55 eur. „O Vánocích chce lyžovat každý, ceny lístků tomu odpovídají,“ říká Rattaj.

Vysoké ceny podle něj mají odradit část klientely tak, aby na svahu nebyl nával a lyžování bylo komfortnější. A lidé, pro něž jsou tyto ceny nedostupné, mohou podle něj přijet na hory například v lednu, kdy je zájem menší a ceny nižší. Podobný systém by podle Rattaje mohl časem fungovat i v „českém Aspenu“ – ve Špindlerově Mlýně.

Reklama

Doporučované