Hlavní obsah

Spotify se musí mít v USA na pozoru, Apple Music rychle stahuje jeho náskok

Apple music dohání náskok Spotify (video AP.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

Nejsilnější konkurent švédské streamovací služby Spotify, Apple Music, může firmu podle prognóz ve Spojených státech předstihnout v počtu předplatitelů.

Článek

Apple spustil svou hudební streamovací platformu v červnu 2015 a od té doby se mu na americkém trhu daří. Momentálně počet předplatitelů služby roste o 5 % měsíčně, zatímco u Spotify jen o 2 %. Vyplývá to ze závěrů specialistů deníku The Wall Street Journal, kteří vycházeli z čísel zveřejněných oběma společnostmi. Pokud by tato křivka měla stejně pokračovat i nadále, Apple získá prvenství na největším hudebním trhu na světě už letos v létě. Jedním z důvodů rychlého progresu Apple Music je popularita ostatních produktů firmy. Aplikace je totiž předinstalována na všech přístrojích iPhone, iPad či Apple Watch.

Spotify čelí další žalobě, vydavatelství Wixen po službě požaduje přes miliardu dolarů

Globálně se Spotify zatím nemusí obávat, protože ve světě dosahuje počet jeho předplatitelů dvojnásobných čísel co Apple Music. Služba je dostupná v 61 zemích a nabízí svým uživatelům knihovnu o více než 30 milionech skladeb. Apple Music mohou lidé využívat ve 115 různých trzích, knihovna technologického giganta čítá 45 milionů skladeb.

Streamovací služby zajistily vzkříšení nahrávacího průmyslu, když po letech klesání prodejů CD nosičů a digitálních kopií přišly s modelem, který zákazníkům vyhovuje nejvíce. Uživatelé platí fixní měsíční částku (v obou případech činí 10 dolarů, nechtějí-li za hudbu platit, musí poslouchat reklamy), díky které mají neomezený přístup k celé datábazi jednotlivé služby. Tato měsíční předplatná tvořila největší část (až 61 %) celkových příjmů nahrávacích společností na americkém trhu.

Streamování hudby se však ještě musí prokázat jako udržitelný byznys, problémem je ziskovost. Společnost Spotify nikdy neohlásila zisk, přesto stále tvrdí, že je možný, pokud se dostane k určitému počtu uživatelů. Tento počet však nikdy konkrétně nespecifikovala. Aktivní uživatelé a platící předplatitelé jsou dvě největší měřítka, která podobné společnosti sledují.

Jednou z velkých otázek budoucích dní je, která další měřítka Spotify prozradí, jakmile vstoupí na burzu. Služba každoročně vydává globální souhrn a minulý měsíc došla k rekordnímu číslu 70 milionů předplatitelů. Apple Music pro deník The Wall Street Journal uvedl, že má momentálně k dispozici 36 milionů předplatitelů, což je nárůst o 6 milionů oproti jejich poslednímu zářijovému reportu.

Čísla obou firem jsou však nadhodnocena a posilněna zahrnutím jednotlivých uživatelů, kteří využívají tzv. rodinných balíčků, případně mají zlevněná předplatná, jež dostala k jiné službě. Ani jedna ze společností však do detailu rozebraná čísla nezveřejňuje.

Reklama

Doporučované