Hlavní obsah

Stanice metra Černý Most projde obnovou. Zlepší se i přestupy na autobusy

Foto: Společnost pro veřejnou dopravu

Zastaralý Černý Most se má změnit.

Reklama

Pražský magistrát zahájí přípravu studie rekonstrukce terminálu stanice metra B Černý Most. Cílem je nahradit zastaralé konstrukce, které jsou ve špatném stavu. Zlepšit se má také propojení mezi metrem a autobusy.

Článek

Terminál bude rovněž připraven na případné přivedení tramvajové tratě.

Stanice metra byla zprovozněna v roce 1998 a venkovní části jsou ve špatném stavu.

„Je to jedno z nejhorších míst v Praze. Dlouho se řešily majetkoprávní vztahy a technické detaily. Nyní je možné přistoupit k vytvoření studie, která by měla naznačit krátkodobý i dlouhodobý vývoj,“ řekl náměstek primátora Petr Hlaváček (TOP 09).

Foto: Společnost pro veřejnou dopravu

Okolí metra Černý Most patří k nejzanedbanějším v Praze.

Problémem terminálu je podle dokumentu, který v pondělí radní schválili, právě jeho zastaralost a problematická údržba. Komplikovaný je i přístup k nástupišti metra ve směru do centra z jižní strany. Další nevýhodou je v některých případech i vícenásobné objíždění terminálu většiny autobusových linek a tím nadbytečné najíždění stovek kilometrů. „Architektonické řešení některých částí budovy rychle morálně zastaralo. S tím souvisí i špatný technický stav některých částí nosných i nenosných konstrukcí,“ píše se v dokumentu.

Cílem studie bude mimo jiné prověřit kvalitu a stav nosných konstrukcí, nahradit části lávky novým technickým řešením, přeměnit prostor před stanicí metra a vyřešit jeho odvodnění. Součástí bude také analýza stánků a obchodů. Vznikne tu úschovna kol a zavazadel.

Foto: Společnost pro veřejnou dopravu

Architektonické řešení některých částí budovy rychle morálně zastaralo. S tím souvisí i špatný technický stav některých částí nosných i nenosných konstrukcí.

Vedení města vyřešilo majetkoprávní vztahy místa, neboť rampy a lávky neměly donedávna vlastníka. Technická správa komunikací provedla diagnostiku lávek a vytipovala ty, které by mohly být zbourány.

O větších stavebních úpravách a změnách rozhodne vedení města až na základě studie, kterou si nechá vypracovat. Na ní bude spolupracovat mimo jiné s radnicí Prahy 14 nebo dopravním podnikem.

Kromě proměny terminálu čeká Prahu 14 změna nedaleké Rajské zahrady. Tady pražští radní minulý týden schválili projekční práce na stavbu lávky pro pěší, která propojí stanici metra s plánovanou vlakovou zastávkou. „Správa železnic bude zahajovat v následujících měsících rekonstrukci této tratě, kde má vzniknout nová zastávka, a my je tímto doháníme. Chceme, aby byla hned přístupná,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Kdy přesně bude zastávka zprovozněna, zatím není jasné.

Reklama

Doporučované