Hlavní obsah

Stát New York vyšetřuje „továrnu“ na falešné profily na sociálních sítích. Měly ji využívat i celebrity na získání více fanoušků

Firma Devumi měla prodávat uživatelům sociálních sítí falešné sledující.

 

Reklama

Společnost Devumi měla pomoci získat větší popularitu na sociálních sítích více než 200 tisícům uživatelů pomocí falešných profilů, mimo jiné celebritám a podnikatelům.

Článek

Stát New York se začal zabývat případem obchodování s falešnými profily na sociálních sítích. Společnost Devumi jich měla prodat miliony, nyní čelí obvinění z ukradení identity reálných lidí. Web deníku The New York Times v sobotu přinesl hloubkovou analýzu problému, včetně rozhovorů s lidmi, na základě jejichž profilů vznikly ty falešné.

„Napodobování a podvod jsou podle newyorského práva ilegální,“ uvedl Eric Schneiderman, generální prokurátor státu New York. Dodal, že má obavy, že takové neprůhledné operace podkopávají demokracii.

Devumi nabízí na webových stránkách možnost objednat si až statisíce sledujících na různých platformách, například na Twitteru, LinkedIn nebo YouTube. Klienti si také mohou koupit takzvané lajky či retweety.

Twitter v návaznosti na informace o vyšetřování uvedl, že pracuje na zastavení činnosti firmy Devumi a jí podobných. V minulosti se však podle kritiků platforma podobnými problémy nezabývala dostatečně vážně.

Firma Devumi, která údajně pomohla získat větší popularitu více než 200 tisícům uživatelů, mezi nimi také podnikatelům a celebritám, oficiálně sídlí ve městě New York. Podle webu The New York Times však firma ve skutečnosti sídlí na Floridě a zaměstnává Filipínce.

Dopad internetových profilů na veřejné mínění se zvyšuje s množstvím sledujících. Velký dosah uživatele mu může přinést množství výhod, například nabídky práce nebo sponzory.

Reklama

Doporučované