Hlavní obsah

Kolik stojí přesvědčit lidi? Jeden očkovaný ve Varech přišel na víc než tisíc korun

Foto: Jan Mihaliček, Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Ministerstvo zdravotnictví pokračuje v další fázi kampaně na podporu očkování za dalších 50 milionů korun. Nyní chtějí usilovat o kolektivní imunitu.

Článek

Článek si také můžete pustit v audioverzi.

Ministerstvo zdravotnictví utratilo přes 400 tisíc korun za osmidenní propagaci očkování u očkovacího místa na filmovém festivalu v Karlových Varech, který se uskutečnil na konci srpna. Platby za hostesky, samolepky či balonky prý podle ministerstva přinesly 348 nově naočkovaných lidí, kteří si pro vakcínu v průběhu festivalu přišli.

Propagace očkování na filmovém festivalu byla součástí druhé fáze kampaně na podporu očkování, která slibuje „tečku“ za koronavirem. Ta má celkem stát 50 milionů korun. Tentokrát apeluje na dosažení kolektivní imunity. První fáze propagace spuštěná v polovině dubna vyšla na stejnou částku.

Podle ministerstva zdravotnictví bude kampaň potřeba ještě minimálně v průběhu celého podzimu. „Momentálně nemáme přesnou dobu ukončení kampaně, jelikož její intenzitu upravujeme na základě aktuální potřeby,“ uvedla Martina Čovbanová z tiskového oddělení ministerstva.

Momentálně se více inzeruje na komerčních televizích. „V současné době například patříme mezi nejviditelnější kampaně na televizi Nova, kde efektivně oslovujeme požadovanou cílovou skupinu,“ dodala Čovbanová.

Pro spoty o délce 15 až 20 vteřin v období mezi 4. a 30. zářím ministerstvo na Nově podle registru smluv nakoupilo reklamní prostor za více než 9 milionů korun. Cílit by měly především na věkovou skupinu mezi 15 a 40 lety.

Ministerstvo se pokračováním kampaně bude snažit lidi přesvědčit o nutnosti kolektivní imunity. Té se podle nejnovějších prohlášení ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha (za ANO) dosáhne při naočkování minimálně 75 procent populace.

Za mediální prostor na sociálních sítích pak ministerstvo zaplatilo přes 2,5 milionu korun.

Očkovací kampaň ministerstvo spustilo s několikaměsíčním zpožděním letos v polovině dubna. Podle průzkumů, které si autoři kampaně nechali zpracovat, zasáhla několik milionů lidí starších 18 let.

„Výsledek kampaně je takový, že 2,7 milionu lidí konstatuje, že kampaň ovlivnila jejich ochotu nechat se očkovat, 3 miliony lidí říkají, že zvýšila jejich důvěru v očkování. A 3,2 milionu lidí řeklo, že kampaň zlepšila jejich mínění o očkování,“ vyjmenovala Čovbanová.

Do první fáze se zapojilo více než 40 osobností a influencerů. „Mezi nimi třeba Pavel Nedvěd, olympijští sportovci, Libor Bouček, Petr Janda, Adam Mišík,“ dodala mluvčí.

Nově bude součástí kampaně kromě snahy dostat se na hranici kolektivní imunity také zaměření na vyvracení některých dezinformací. K tomu by měly pomoci edukativní spoty.

Odborníci ministerstvu už v minulosti vytýkali, že dezinformační kampaň nechali ve velkém rozjet už v počátku očkování na přelomu loňského a letošního roku. S lednovým začátkem očkování proti covidu-19 se stát nepustil do žádné propagace.

Reklama

Doporučované