Hlavní obsah

Stavba další části tramvajové trati v Olomouci začne v březnu

Foto: Getty Images

Olomouc.

Reklama

Výběrové řízení na stavbu další části tramvajové trati vedoucí přes lidnaté sídliště Nové Sady v Olomouci vyhrála společnost TT Nové Sady - Povel II, kterou tvoří firmy OHL ŽS Brno a IDS - Inženýrské a dopravní stavby Olomouc.

Článek

„Zakázka má hodnotu 469 milionů korun. Rada města už schválila uzavření smlouvy. Stavba této tramvajové trati by měla začít v březnu,“ sdělil primátorův náměstek Martin Major.

„Po zhotoviteli požadujeme, aby stavbu zvládl za 20 měsíců v termínu od letošního března do října 2022,“ uvedl Major. Do tendru se přihlásilo šest uchazečů. Všichni podle Majora splňovali požadovaná kritéria a výběrová komise zohlednila ekonomickou výhodnost jejich nabídek. Součástí zakázky je nejen výstavba další části tramvajové trati, ale i okolních komunikací, chodníků, cyklostezek, parkovacích stání, zastávek MHD, semaforů či pokládka inženýrských sítí. Navíc je třeba dovybavit i trakční měnírnu.

Tramvajová trať se měla začít stavět už loni na jaře. Radnice ale projekt kvůli pandemii koronaviru a jejím dopadům na rozpočet města odložila. Vypsání tendru radní schválili až v září.

„Souběžně s naší investicí bude Dopravní podnik města Olomouce budovat nový odstav a servisní středisko pro tramvaje u hlavního vlakového nádraží. Bez toho by nám prakticky zkolabovala péče o vozový park dopravního podniku,“ řekl primátor Miroslav Žbánek. Dopravní podnik už chystá veřejnou zakázku. Tato stavba by měla začít letos v červnu nebo červenci, stavba potrvá 18 až 21 měsíců. Náklady na tento projekt by měly být zhruba 280 milionů korun.

První etapa dvoukolejné trati, která spojuje tržnici s Rooseveltovou ulicí a končí v Trnkově ulici, měří 1,4 kilometru a otevřena byla v listopadu 2013. Její stavba stála zhruba 280 milionů. Radnice na projekt tehdy dostala dotaci z Programu švýcarsko-české spolupráce, která pokryla více než polovinu celkových nákladů.

Více než kilometr dlouhá druhá část tuto tramvajovou trať prodlouží z nyní konečné zastávky Trnkova do Zikovy a Schweitzerovy ulice. Nový úsek dvoukolejné trati bude mít celkovou délku 1300 metrů. Dočasně konečnou zastávku bude mít druhá etapa tramvajové trati u křížení s Družební ulicí. V plánované třetí etapě by měly tramvaje cestující zavézt až do Slavonína.

Na novou část tramvajové trati získá město dotaci 346,6 milionu korun a dalších 297,4 milionu na výstavbu areálu pro odstavy tramvají.

Reklama

Doporučované