Hlavní obsah

Sto let diskuzí u konce? Nové brněnské nádraží by mohlo stát u řeky

Brněnský městský architekt doporučuje, aby nové nádraží vzniklo u řeky.

 

Reklama

Brněnské nádraží by se po desetiletích dohadů mohlo posunout asi o 800 metrů jižně od stávajícího. Variantu, že by nové nádraží vzniklo u řeky Svratky, v úterý podpořil městský architekt Michal Sedláček, jehož verdikt může mít u politiků značnou váhu.

Článek

Brno je po sto letech diskuzí blíže rozhodnutí o tom, kde bude stát nové vlakové nádraží. Varianta u řeky Svratky, která stanici posouvá asi 800 metrů jižně od stávajícího nádraží, získala další silné zastánce. V úterý ji podpořil městský architekt Michal Sedláček, jehož tým odborníků se zabýval variantami nádraží.

Zanedbaná lokalita okolo brněnského Dolního nádraží se může už za dva roky proměnit v největší staveniště v Brně. Město je totiž stále blíž vlakovému nádraží v poloze u řeky. To znamená posun současné stanice osm set metrů jižním směrem.

K této variantě se po krajských radních v úterý přidal také městský architekt Michal Sedláček, jehož tým řeší dlouhodobý rozvoj Brna. „Varianta u řeky je podle nás nejlepší a nejlevnější,” sdělil městský architekt.

Stanovisko jeho kanceláře není pro brněnské zastupitele závazné, ale má poradní funkci. „Pro mě je to velmi silný argument pro nádraží u řeky,” prohlásil brněnský primátor Petr Vokřál z hnutí ANO.

Právě toto uskupení je v brněnské koalici společně s lidovci, zelenými, Žít Brno a TOP 09. Strany nejsou jednotné v tom, kterou polohu nádraží chtějí upřednostnit. Koaliční smlouva stanovuje, že se koalice bude řídit názorem veřejnosti. Také proto si radnice nechá zpracovat podrobný sociologický průzkum s tisícovkou respondentů.

Radní z jednotlivých stran však přiznávají, že interpretace výsledků průzkumu může být rozporuplná a hrozí další krize v koalici. Brněnští zastupitelé budou o nádraží rozhodovat na mimořádném jednání v závěru února.

Reklama

Doporučované