Hlavní obsah

Tak se dělá byznys. Hvězda sociálních sítí zase zbohatla o stovky milionů

Společnost Coty investovala 600 milionů dolarů do firmy Kylie Jennerové.Video: Karolína Štuková

 

Reklama

Hvězda sociálních sítí Kylie Jennerová bude zase o něco bohatší. Francouzsko-americká společnost Coty kupuje většinový podíl v její kosmetické značce.

Článek

Přes 100 let stará americká kosmetická firma Coty se chce nově zaměřit na mladší zákazníky. Rozhodla se proto koupit 51procentní podíl v kosmetické firmě miliardářky Kylie Jennerové. Většinový podíl bude firmu stát 600 milionů dolarů – v přepočtu téměř 14 miliard korun. Firma Kylie Cosmetics tím dosáhne celkové hodnoty přibližně 1,2 miliardy dolarů.

Nový investor plánuje uvést na trh sérii produktů značky miliardářky Jennerové, které chce následně prodávat po celém světě. Očekává se, že firmy dohodu podepíšou začátkem příštího roku.

Nejmladší a zároveň nejbohatší z klanu Kardashianů-Jennerů založila svou společnost v roce 2015, kdy začala na internetu prodávat sadu na rty za 29 dolarů. Jejím marketingovým triumfem se staly sociální sítě, na kterých ji sledují stovky milionů fanoušků. Mladá podnikatelka má i nadále zůstat tváří značky a podílet se na tvorbě nových produktů.

Společnost Coty, která vlastní přibližně 80 módních a kosmetických značek včetně Calvina Kleina, Guess, Gucci nebo Lacoste, věří, že právě spojení s veřejně známou osobností pomůže zvýšit prodej a přilákat více zákazníků pod 35 let.

Wendy Nicholsonová, analytička Citi Research, uvedla, že dohoda by mohla pomoci firmě Coty stát se „společností s rychlejším růstem“. Upozornila však, že značka spojená s celebritou nese také svá rizika. Obává se, že popularita Jennerové může nečekaně klesnout.

Značka Kylie Cosmetics dosáhla v loňském roce obratu přibližně 177 milionů dolarů, což je v meziročním srovnání o 40 % více. Spolu s obratem firmy roste také počet fanoušků na Instagramu majitelky společnosti – průměrně o 7 tisíc aktivních účtů za den.

Produkty společnosti nejmladší miliardářky světa byly původně prodávány pouze on-line. Do kamenných prodejen se poprvé dostaly teprve v loňském roce, kdy značka uzavřela dohodu o prodeji zboží v 1100 obchodech Ultra Beauty. Jennerová navíc během letošního roku rozšířila svoje podnikání o řadu hydratačních krémů Kylie Skin.

„Jsem nadšená, že mohu nově spolupracovat s firmou Coty. Je to cesta, jak nadále oslovovat ještě více fanoušků mojí značky po celém světě,” pravila.

„Kylie je ikona moderní doby. Má neuvěřitelný smysl pro podnikání v oblasti zkrášlujících produktů a věříme, že stejně tak vysoký má i potenciál v budování světové značky,” dodal předseda představenstva společnosti Coty, Peter Hafr.

Kylie Jennerová byla v letošním roce označena jako nejmladší „self-made” miliardářka na světě. Její majetek v té době přesahoval jednu miliardu dolarů.

Reklama

Související témata:

Doporučované