Podívejte se, jak bitvu viděli němečtí váleční zpravodajové.
Foto: ČTK/Sueddeutsche Zeitung Photo/Scherl Německá prohra v bitvě o Británii byla první vážnou porážkou nacistů ve 2. světové válce. Luftwaffe v ní ztratila přes 1 818 letadel, RAF 915 strojů. Na snímku se německý kameraman chystá nastoupit na palubu letounu.
Foto: ČTK/Sueddeutsche Zeitung Photo/Scherl Natáčení propagandistických filmových záběru ve stroji Luftwaffe, léto 1940.
Velká Británie měla být po Francii dalším územím, které hitlerovské Německo toužilo obsadit. V bitvě o Anglii se střetly stroje německé Luftwaffe a britské Royal Air Force. Jednalo se významný milník ve válce, neboť britští letci dokázali porazit německého agresora výhradně prostřednictvím leteckých sil. Na snímku německé letadlo nad vodami Lamanšského průlivu cestou k útočné akci proti Anglii v srpnu 1940.
Bitva začala 10. července 1940, kdy Luftwaffe provedla první větší nálet na britský pobřežní konvoj s kódovým označením Bread. Dobový popisek k tomuto snímku zněl: „Letadla, která přenášejí válku na britské pobřeží: německý letoun nad Anglií v září 1940.“
Němci se však na jižním pobřeží Anglie setkali s urputným odporem. Bitva se rozhodovala v létě a na podzim roku 1940. Na snímku německý bojový stroj JU-88 nad Anglií v září 1940.
Pohled na indické doky v londýnském přístavu po zásazích německých bombardérů v září 1940.
Foto: ČTK/Sueddeutsche Zeitung Photo/Scherl Další snímek určený pro německý tisk. Je na něm vrchní velitel Luftwaffe – jinak též zakladatel gestapa a Hitlerův zástupce, jeden z největších nacistických zločinců – Hermann Göring, jak přijel podpořit německé stíhače. Jde o poručíky Hahna a Macholda, členy letky Jagdgeschwader Richthofen. Tato letka si své pojmenování odvodila od slavného „Rudého barona“ – pilotního esa první světové války Manfreda von Richthofena.
Foto: ČTK/Sueddeutsche Zeitung Photo/Scherl Hermann Göring s letci Luftwaffe.
Foto: ČTK/Sueddeutsche Zeitung Photo/Scherl Příprava pilotů Luftwaffe zahrnovala i hodiny politiky. Rekruti během politických lekcí absolvovali kurz nacionalistické socialistické ideologie.
Foto: ČTK/Sueddeutsche Zeitung Photo/Scherl Testovala se samozřejmě letová způsobilost. Snímek pochází z tlakové komory, kde piloti pod dozorem pozorovatele absolvují simulaci výstupu do výšky. S přibývající výškou se snižuje hustota vzduchu, bez dodatečného přívodu kyslíku by rekruti ztratili vědomí. Na stěnách a stropě je vidět potrubí chladicího systému, který simuloval nízké teploty ve výškách. Snímek ze 7. listopadu 1940.
Foto: ČTK/Sueddeutsche Zeitung Photo/Scherl Lékařská kontrola stavu rekruta po zátěžovém testu.
Foto: ČTK/Sueddeutsche Zeitung Photo/Scherl Německá vzdušná flotila zahrnovala mimo jiné bombardéry Junkers, stíhací stroje Messerschmitt a třeba také hydroplány, které se zvlášť hodily při průzkumu a záchranných akcích na moři. Na snímku startuje jednomotorový hydroplán Arado Ar 196 z paluby německé válečné lodi.
Foto: ČTK/Sueddeutsche Zeitung Photo/Scherl Hydroplány Arado Ar 196 letící ve formaci.
Foto: ČTK/Sueddeutsche Zeitung Photo/Scherl Po průzkumném letu se Arado vrací k mateřské lodi. Protože má plováky, přistane na vodě. Odtud je stroj pomocí jeřábu vytažen na palubu. Snímek z května 1941.
Foto: ČTK/Sueddeutsche Zeitung Photo/Scherl Snímek z komponovaného večera pro raněné německé vojáky, který se odehrál na olympijském stadionu v Berlíně (Reichssportfeld). Většina z nich byla členy Luftwaffe.