Hlavní obsah

Až selžou všechna auta na elektřinu, bude tu Tatra, tvrdí její šéf

„Měřítkem Tatry by do budoucna neměl být počet vyrobených vozidel, ale ta přidaná hodnota,“ říká Petr Karásek, staronový šéf Tatry.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Pokud by elektronizace vozidel skutečně postupovala podle plánů Evropské komise a došlo by k nějaké krizové situaci, přestanou vozidla na elektřinu jezdit. „Jediné, co tu pak bude jezdit, budou vozidla Tatra,“ říká šéf automobilky Petr Karásek s tím, že v nejbližší době z Tatry elektromobil nebude.

Článek

Do Tatry – na nejvyšší pozici – se Petr Karásek vrací po několikaleté odmlce. Jak sám říká, je něco jako lékař, který přišel zkontrolovat pacienta. A začne u zakázek a toho, jak s nimi kopřivnická automobilka pracuje.

Je před ním ale i další krok – rozjet výrobu v Číně. Tam totiž bude česká automobilka své vozy finalizovat – podobně, jako to dělá například v Indii nebo Brazílii. „Právě finalizujeme první set pro Čínu,“ říká Karásek s tím, že Čína je obrovský perspektivní trh a vozidla Tatra jsou směřována tam, kde je špatná infrastruktura. „Proto Číňané mají zájem,“ dodává Karásek. Čína byla partnerem automobilky pro montáž vozidel už před 25 lety a teď se tedy Tatra vrací na trh, který zná.

A další cíle? Přeměna na elektromobil to v nejbližší době nebude.

„I ekologické limity Tatry se vyvíjí, ale v případě krize Tatra musí fungovat i bez elektroniky, bez přidaných činidel. Kdyby došlo ke krizové situaci, musí Tatra fungovat i na naftu s nezaručenou kvalitou,“ říká Karásek v rozhovoru pro pořad Byznys zblízka.

Pokračování rozhovoru s Petrem Karáskem, ředitelem Tatry.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

Reklama

Doporučované