Hlavní obsah

Taxík na ulici si vezme jen blázen, říká zakladatel Liftaga

Podívejte se na Duel mezi náměstkem pražské primátorky Petrem Dolínkem a Martinem Hausenblasem, který založil službu Liftago.Video: Markéta Bidrmanová

 

Reklama

Jak zkrotit Uber a Airbnb? Expertní skupina vlády aktuálně řeší nová pravidla pro sdílenou ekonomiku. Jak by měla vypadat podle Martina Hausenblase, zakladatele služby Liftago, a náměstka pražské primátorky Petra Dolínka?

Článek

Podle zakladatele Liftaga, platformy pro sdílení taxi, Martina Hausenblase, je jízda běžným taxíkem, který si zákazník zastaví na mávnutí, velký risk. „Na ulici si taxík dneska vezme jen blázen. Vy si vylosujete někoho z ulice. Ten člověk ví, že nemáte kontrolní nástroje.“ S tím radní pro dopravu a náměstek pražské primátorky Petr Dolínek, jenž se na vytvoření nových pravidel podílí, nesouhlasí. „Já bych nechtěl všechny taxikáře, kteří nejsou na platformách urážet. Je řada dispečinků, které si své taxikáře hlídají. I stávající taxislužba má svou úroveň. I na ulici se dá zastavit slušný taxikář.“

Sdílená ekonomika je „romantický sen“

„Představa, že paní s kočárkem si odskočí vydělat pár korun ježděním s taxíkem, je mimo. Realita je horší,“ řekl v Duelu Martin Hausenblas.

Jedna skupina lidí podle majitele Liftaga zneužívá služební vozidla své firmy, večer používá vozidlo svého šéfa. Druhou skupinou jsou fleetové firmy, organizované skupiny, které mají stará auta a v nich nechávají jezdit lidi z okraje společnosti.

Provozovatel Liftaga, Martin Hausenblas, navrhuje regulaci na základě dat z aplikací. Z nich je možné vyčíst, kolik který řidič vydělá, ale i kolik taxíků třeba obsluhuje. Tato data by se pak seběhla u státu.

Podle náměstka pražské primátorky Petra Dolínka to státní správě pomůže s přílišnou byrokracií: „Máte čtyři stránky, uděláte tam tři křížky a někam to nesete. To se dá přece udělat jinak,“ řekl v Duelu Seznam Zpráv.

Reklama

Související témata:

Doporučované