Hlavní obsah

Tesco zavádí „putovní“ obaly. Prací prášek nalije do zálohované lahve

Foto: Creative Commons

Řetězec Tesco chce eliminovat plastový odpad. Proto spotřebitelům poskytne vybrané potraviny a drogerii v udržitelných nádobách.

Reklama

Tesco nabídne 150 produktů ve vratných baleních. Zákazníci ve Velké Británii si je zatím mohou objednat online, nemusí je vymývat ani odevzdávat do obchodu. Účastníci projektu se postarají o odběr i dezinfekci nádob.

Článek

Britský maloobchodní řetězec Tesco testuje nový program, jak snížit množství odpadu. Server BBC uvedl, že zákazníci, kteří nakupují online, mohou dostat vybrané produkty v opakovaně použitelných obalech.

Supermarket v novém projektu spojil síly se společností Loop, která se prezentuje jako nákupní platforma vytvořená pro život bez odpadů. „Máme jasnou ambici snížit množství obalů a doufáme, že naše průkopnické partnerství se společností Loop ilustruje, jak nejlépe zavést opakovaně použitelné materiály do podnikání ve velkém měřítku,“ řekl generální ředitel Tesca David Lewis.

Pilotní projekt zahrnuje celkem 150 položek, jež budou prodávány v udržitelných obalech a za které lidé zaplatí vratnou zálohu. Do programu se zapojily produkty jako Coca-Cola, jogurty Danone, kečup Heinz, kosmetická značka Nivea nebo tekutý prací přípravek Persil.

Poté, co zákazníci produkty spotřebují, mohou požádat o vyzvednutí obalů zásilkovou firmu DPD nebo je mohou odevzdat na některém z 2 500 sběrných míst po celé zemi. Obaly budou následně vyčištěny hygienickou společností Ecolab, vydezinfikovány a navráceny do koloběhu.

Podle generálního ředitele firmy Loop Toma Szakyho se zákazníci nemusejí kvůli již použitým nádobám obávat nákazy koronavirem. Obal totiž nečistí spotřebitel, ale profesionál.

Snahu řetězce ocenila i environmentální organizace Greenpeace. „Rostoucí poptávka po dodávkách nákupu domů kvůli karanténě představuje skutečnou příležitost k inovacím v opakovaně použitelných obalech. Je skvělá zpráva, že Tesco a Loop toho využily a umožňují online nakupujícím používat vratné obaly,“ řekla mluvčí Greenpeace Louise Edgeová.

Podle Edgeové je výměna jednorázové nádoby za znovu plnitelnou lepší variantou než náhrada plastu kartonem, takže projekt pomáhá chránit lesy.

Společnost Tesco plánuje systém zálohovaných obalů zavést i do kamenných poboček. Chce toho dosáhnout do roku 2021. Pokud bude služba úspěšná, mohla by se rozšířit i do ostatních obchodních řetězců.

Na podobných projektech společnost Loop spolupracovala už dříve se supermarkety ve Francii a USA, kde obchodníci zaznamenali dvojnásobný zájem o opakovaně použitelné obaly právě během pandemie.

Kroky směrem k ekologičtějším obalům podniká i řada dalších společností. Tento týden oznámila společnost Diageo, výrobce whisky Johnnie Walker, že bude od příštího roku prodávat alkohol v papírových lahvích. Na prototypu plně recyklovatelné lahve pracuje také dánská firma Carlsberg. Nová lahev na pivo bude vyrobena z dřevěných vláken.

Reklama

Doporučované