Hlavní obsah

Ti, kdo znají tajný recept na becherovku, by neměli cestovat spolu, říká šéfka firmy

Krása naší práce spočívá v tom, že jsme v reálném světě a snažíme se propojovat lidi ve stejném fyzickém prostoru, říká Miroslava Simova.Video: Adam Junek, Seznam Zprávy

 

Reklama

Alkohol je alkohol. Stát by neměl tvrdě zdaňovat jen ten tvrdý, říká šéfka Becherovky Miroslava Simova.

Článek

Ministryně financí Alena Schillerová nedávno přišla s návrhem, že by od příštího roku měly znovu vzrůst spotřební daně na tabák a alkohol. U lihu by mělo jít asi o 13procentní růst. U půllitrové lahve 40procentní lihoviny by cena kvůli zvýšení daně stoupla o 9,1 koruny, oznámila Unie výrobců a dovozců lihovin.

Výrobci a dovozci lihovin se budou očividně snažit českou vládu ještě přesvědčit, že by měla ve svém plánu, jak si opatřit dodatečné miliardy do rozpočtu, přibrzdit. Vyplývá to ze slov šéfky karlovarské Becherovky pro Seznam.

„Říkáme, že alkohol je alkohol, je jedno, jestli pijete likér, víno nebo pivo, je to stejné. V České republice tvrdý alkohol představuje 20 procent celkové spotřeby alkoholu, pivo například 60 procent. Na daních se tvrdý alkohol ale podílí necelými 60 procenty a pivo necelými 40,“ popisuje v rozhovoru pro magazín Byznys Miroslava Simova, generální ředitelka společnosti Jan Becher Pernod Ricard.

„My rozhodně pracujeme na tom, aby si vláda tuto nerovnováhu uvědomila, stejně jako její možné důsledky. Tedy pokud dojde ke zvýšení daní, aby to vláda učinila mírným způsobem, aby tímto opatřením rozpočtové příjmy nakonec nesnížila. Což se v minulosti stalo třeba Estonsku,“ dodala Simova.

Jak chce prosadit Becherovku, která má zatím „jen“ 60 procent tržeb z exportu na západních trzích? Jak se vyrovnává s morálním dilematem, že pracuje v odvětví, které prodává legální drogu? Jak se její firma chystá na karlovarský festival? Kdo zná tajemství likéru? A proč lidé po celém světě náhle propadli ginu? A jak se jako rodilá Bulharka vyrovnává s češtinou?

I o tom mluví Miroslava Simova, šéfka Jan Becher Pernod Ricard v rozhovoru pro ekonomický magazín.

Studio Byznys vysílá celoplošná Televize Seznam, každý všední den v premiéře od 14:00 a v reprízách od 18:15 a 22:30.

Jak nás naladit? Jednoduchý návod najdete ZDE.

Můžete nás sledovat také na Facebooku.

Reklama

Související témata:

Doporučované