Hlavní obsah

TOP zaměstnavatelé roku 2020. Pracujete pro ně?

Rozhovor s ředitelem studie TOP Zaměstnavatelé Jakubem Hořickým.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

ČEZ, Škoda Auto, Seznam.cz, Kiwi.com – to jsou vítězové hlavních kategorií studie TOP Zaměstnavatelé. Pořádá ji Asociace studentů a absolventů. Kandidáty do devíti kategorií nominují sami studenti – budoucí zaměstnanci.

Článek

Jako každý rok i letos pořadatelé studie TOP Zaměstnavatelé prozradili, kdo bude mezi budoucími zaměstnanci nejžádanějším zaměstnavatelem v roce 2020.

Absolutní vítězem a tedy držitelem ocenění Jasná volba je ČEZ. Mezi vítězi dalších kategorií se opět objevuje česká automobilová jednička Škoda Auto, skokanem roku je společnost Kiwi.com a v kategorii IT vyhrál Seznam.cz – vydavatel Seznam Zpráv.

Vítězové soutěže TOP Zaměstnavatelé roku 2020

Jasná volba – Skupina ČEZ

Automobilový a strojírenský průmysl – Škoda Auto

Informační technologie – Seznam.cz

Advokátní kancelář – Havel & Partners

Bankovnictví a investice – Komerční banka

Energetika, plynárenství a petrochemický průmysl – Skupina ČEZ

Obchod – IKEA ČR

Pojišťovnictví – Generali Česká pojišťovna

Poradenství, audit a daně – KPMG ČR

Pohostinství – Starbucks

Reality a development – Penta Real Estate

Spotřebitelský průmysl – L'Oréal

Stavebnictví – Strabag

Telekomunikace – T-Mobile ČR

Farmacie a zdravotnictví – Zentiva

Skokan roku – Kiwi.com

Důležité: vysoký plat a příjemné pracovní prostředí

Osloveni byli studenti všech veřejných škol v Česku. O svůj názor se podělilo 11 491 studentů a absolventů českých vysokých škol. „Plusové body“ připisovali firmám hlavně podle těchto kategorií: přátelské pracovní prostředí, firmou placené odborné vzdělávání, společenská odpovědnost firmy, složení pracovního týmu a šance na budoucí vysoké příjmy.

Právě mzdu až 40 tisíc korun podle průzkumu studie TOP Zaměstnavatelé očekává 84,3 procenta z nich. Studenti jsou tedy trochu sebevědomější než v minulých letech, alespoň pokud jde o finanční ohodnocení.

Zaměstnance musí firmy hledat už na škole

Své potenciální zaměstnavatele chtějí studenti poznávat už během studia, ideálně v rámci stáže, dne otevřených dveří nebo odborných přednášek. A firmy se jim snaží vyjít vstříc.

„Největší trend, který můžeme sledovat, je snaha přiblížit se zaměstnanci ještě v době, kdy je kandidát, nějakou personalizovanější kampaní, oslovit ho nějakým konkrétním krokem, který je zajímavý vyloženě pro něj. Je to to samé jako produktová personalizace, když si jdete koupit jakýkoliv výrobek,“ vysvětluje, jak oslovit potenciální zaměstnance, ředitel studie TOP Zaměstnavatelé Jakub Hořický.

Work-life balance především

I proto se některé kategorie, které se týkají oboru lidských zdrojů a náboru nových zaměstnanců, v soutěži objevily vůbec poprvé. Hodnotila se zde kreativita náborových videí nebo třeba komunikace na sociálních sítích s potenciálními zaměstnanci.

Stále platí, že pro lidi, kteří na trh práce po škole vstupují, je důležitý work-life balance, tedy vyrovnaný čas na práci a osobní život.

Reklama

Doporučované