Hlavní obsah

Unikátní snímky „mrtvých zón“. Tudy k vám putuje třeba vaše tričko

Foto: Henrik Spohler

Kontejnerový terminál v šanghajském přístavu ještě v době před vypuknutím pandemie covid-19.

Reklama

Posledních dvacet let se Henrik Spohler snaží nafotit neviditelnou infrastrukturu každodenního života v globalizovaném světě.

Článek

Záběry ze skutečných míst působí spíše jako snímky z dystopického filmu, ale právě tato architektura je pravdivým odrazem naší současné civilizace.

Tričko z Tchaj-wanu, plstěné pantofle z Tyrolska, víno z Austrálie – dnes objednáte, zítra dodáme. Nikdy předtím nebyly komodity přesouvány tak rychle a tak daleko po celém světě, jako je tomu dnes. Právě tak začínal kurátorský text na Spohlerově poslední výstavě. Projekt Henrika Spohlera „In Between“ zkoumá místa tranzitu a rozhraní globální logistiky, která jsou pro celosvětový tok zboží nezbytná, ale spotřebitelé je téměř nikdy nevidí: nákladní letiště, překladiště kontejnerů námořních přístavů, labyrint železničních tratí či unifikované sklady mezinárodních autodopravců.

Autorovi se podařilo dostat do těžko přístupných oblastí v šesti různých zemích a zaznamenat pomyslnou cestu zboží v době spotřebitelské hojnosti. Výseč své práce poskytl autor Seznam Zprávám, podívejte se.

Projekt hamburského fotografa Henrika Spohlera In Between byl nedávno k vidění v Galerii Fotografic v Praze. Výstava je zároveň součástí projektu „Současná německá fotografie v Praze“ podpořeného Česko-německým fondem budoucnosti.

Henrik Spohler

Vystudoval na Folkwang University v Essenu, nyní je profesorem fotografie na Hochschule für Technik und Wirtschaft v Berlíně. Vystavoval po celém Německu, ale i v Austrálii, Číně, Jižní Koreji či New Yorku. Žije a pracuje v Hamburku.

Reklama

Doporučované