Hlavní obsah

Urážek je moc. Twitter mění pravidla a přibližuje se Facebooku

 

Reklama

Twitter se zatím neúspěšně snaží najít kupce a jedním z důvodů je i vulgarizující se prostředí sociální sítě.

Článek

Nárůst projevů nenávisti, obtěžování a šikany na internetu způsobuje Twitteru v poslední době velké problémy. Přišel proto s novým postupem, jak blokovat autory těchto komentářů. Po devíti letech svým uživatelům umožní z oznámení „vyfiltrovat” určité konverzace či specifická slova a fráze. Lidé tak budou moci blokovat tweety na základě klíčových slov, frází či obsahu.

Společnost uvádí, že tento nástroj má dva hlavní cíle. Za prvé lidé, jejichž tweet se začal šířit internetem, již nemusejí čelit tisícům odpovědí od neznámých uživatelů. A naopak ti, kteří se „zasekli” v nekonečné konverzaci mezi lidmi, které ani neznají, budou moci diskuzi v tichosti opustit. Širší filtry budou navíc schopné zabránit zobrazování určitých jmen televizních pořadů či například výsledků zápasů, na které by se uživatel rád podíval později.

Úpravami Twitter reaguje na prosby samotných uživatelů. „Toto je funkce, o kterou nás mnozí z vás žádali a my vám budeme i nadále naslouchat, abychom ji v průběhu času vylepšili a rozšířili," napsal Twitter na svém blogu. Společnost se také snaží vyvrátit nedávné nařčení, podle něhož ho problém spojený s projevy nenávisti a obtěžováním nezajímá.

Kromě nových „vypínacích” funkcí se změnila i možnost nahlásit nevhodné komentáře a projevy nenávisti. „Dnes vám dáváme možnost přímo nahlásit tento typ chování vůči vám či ostatním nebo kdykoli uvidíte, že se něco takového děje," vzkazuje společnost. Místo vypisování, že je některý komentář urážlivý či oběžující, bude nyní stačit označit příspěvek jako nevhodný. Twitter se zde tedy vydává stejnou cestou jako jeho konkurent Facebook, který podobnou funkci zavedl již dříve.

Twitter se již roky pokouší najít rovnováhu mezi svobodou projevu a hranicí, kterou by tweety neměly překročit. To se mu ale zatím příliš nedaří a množství šikany, zneužívání a obtěžování na sociální síti, které v posledních letech strmě narůstá, některé lidi od používání Twitteru odrazuje.

Společnosti také způsobuje problémy při hledání svého kupce. Twitter minulý měsíc najal bankéře, aby nalezli možné zájemce o jeho převzetí, potenciálních uchazečů se ale mnoho nenašlo. Společnost Salesforce, která byla poslední z malé skupiny firem, u nichž se předpokládalo, že by mohly mít o Twitter zájem, nedávno uvedla, že o dohodu usilovat nebude. Ve skupině možných uchazečů byly také společnosti Walt Disney či Alphabet.

Novinka na Twitteru přišla den poté, co další giganti, Google a Facebook, zveřejnili své snahy zabránit šíření falešných zpráv změnou své reklamní strategie a odříznutím se od webových stránek, které tyto zprávy produkují.

Společnosti Google, Facebook a Twitter čelily kritice kvůli roli, kterou sehrály při amerických prezidentských volbách. Umožnily totiž šíření nepravdivých či poškozujících informací, které podle některých odborníků mohly ovlivnit konečné rozhodnutí voličů.

Reklama

Doporučované