Hlavní obsah

Ústecké Činoherní studio zkouší novou hru, stream bere jako výzvu

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Soubor Činoherního studia v Ústí nad Labem zkouší novou inscenaci, uvede ji zřejmě znovu on-line. Streamování vnímá jako výzvu, která udržuje divadlo v chodu.

Článek

Poslední představení bez omezení odehrál soubor loni v polovině března. V době prvního uvolnění stihl uvést v premiéře hru Antigona a v derniéře 451 stupňů Fahrenheita a Poslední kšeft. Představení už byla s omezením, obsazena byla polovina hlediště, diváci seděli v rozestupech. Posléze začalo Činoherní studio hrát venku a následně po zrušení opatření i pod střechou divadla.

Po opětovném uzavření kvůli epidemické situaci soubor hledal nové cesty k divákovi. Je mezi nimi i stream. „On-line premiéru v přímém přenosu měla Heda Gablerová, natočili jsme Sen noci svatojánské a Malého prince a do prostředí on-line jsme tyto záznamy uvolnili mezi vánočními svátky. Natočili jsme zvukový záznam Konference ve Wannsee a v den výročí (20. ledna) ho pustili on-line. Ohlasy byly příznivé,“ vypočítal mluvčí divadla Petr Kuneš.

Premiéru Hedy on-line sledovalo téměř 300 diváků. „Na dobrovolném vstupném se nám podařilo vybrat přes 50.000 korun. Další streamy už takhle velký ohlas neměly, ale překvapila nás odezva na audiostream Konference ve Wannsee, v jeden den zvukový záznam poslouchalo kolem 1000 lidí,“ uvedl mluvčí.

Stream vnímá divadlo jako výzvu. V programu na konec ledna je připraven on-line stream úspěšného představení Bratrstvo kočičí pracky. „Ale na druhou stranu je důležité si uvědomit, že na divadle je nejdůležitější interakce mezi divákem a hercem. I když se snažíme sebevíc, divadlo naživo a z očí do očí je nejdůležitější a nejsilnější,“ zdůraznil Kuneš.

Soubor v této době zkouší inscenaci Harila, kterou zřejmě uvede také on-line. Jako příspěvková organizace čerpá finance z rozpočtu města Ústí nad Labem. „Přišly nám kompenzace za ztráty na vstupném od státu a v současnosti čekáme na rozpočet od města na rok 2021 a na to, zda nám dotace poskytne i Ústecký kraj a Ministerstvo kultury,“ uvedl Kuneš.

Kdy se diváci do sedadel pod střechou budovy ve čtvrti Střekov vrátí, není jasné. Soubor už plánuje venkovní letní scénu. „V létě budeme hodně hrát, máme zatím plány obsadit tradiční místa, a taky nová. Pokud budou omezení pro vnitřní hraní a budou organizačně i ekonomicky rozumná, určitě se zapojíme,“ řekl mluvčí divadla, pro které příští sezona bude padesátá v řadě.

Reklama

Doporučované