Hlavní obsah

Hřib: Praha plná kolon? Je září a v Praze je víc aut. Na vině je i ministerstvo

Foto: Seznam Zprávy

Hostem Ptám se já byl primátor Prahy Zdeněk Hřib.

Reklama

aktualizováno •
Článek

Pražské ulice se od začátku školního roku plní auty a na několika místech metropole doprava dokonce kolabuje vinou velkého množství uzavírek. Může za to primátor, jak tvrdí prezident Zeman?

Hostem Ptám se já byl primátor Prahy Zdeněk Hřib /Piráti/.

Kdo se v posledních dnech vydal autem do ulic hlavního města, musel se obrnit trpělivostí. Skoro totiž není možné vyhnout se čekání v dlouhých kolonách. Situaci komplikuje velké množství uzavírek. „K okamžité nápravě dramatické situace a k vyvození patřičných důsledků“ vyzval pražského primátora prezident republiky Miloš Zeman, který napsal, že pochybení, která dopravní problémy způsobila, nemají v české komunální politice obdoby.

„Lidé, kteří v Praze jezdí asi dvacet let, říkají, že ta situace je podobná každý rok zejména v září. Ta situace je možná vypjatější proto, že nám přibývají auta – za posledních deset let v Praze asi o třetinu. A bohužel díky tomu, že někteří populističtí politici, kteří si chtěli nahnat politické body, strašili lidi tím, že se v MHD šíří covid. Mezi nimi i premiér Babiš,“ reagoval primátor Prahy v rozhovoru a dodal, že uzavírek je asi o deset procent víc, než jich bylo v minulých letech.

Primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr za Prahu sobě rovněž odmítá, že by byla situace horší než před pandemií. Opravovat se podle něj musí, protože zanedbané silnice prý skrývají problémy za víc než 30 miliard korun. „Uzavírky nepovoluje jen magistrát, ale také městské části, kterých je 22. My se to s nimi snažíme koordinovat, ale ne všechny se chtějí nechat koordinovat. Je to vina trochu toho systému a částečnou vinu má Ministerstvo dopravy. My jsme chtěli rozšířit sít komunikací, které má magistrát na starosti, ale Ministerstvo dopravy to zamítlo,“ dodal Hřib.

Může situace v Praze poškodit Piráty ve volbách? „V Praze má dopravu na starosti Praha sobě. Ti letos nikam nekandidují. Můžeme se bavit o tom, jestli by nebylo strategičtější dohlížet na koaliční partnery. Argument, že by se nemělo opravovat před volbami, je falešný. Pak bychom neopravovali nikdy nic. Každý rok jsou nějaké volby,“ dodal pražský primátor.

Podle Hřiba navíc kampaň před volbami v mnohých přesáhla meze slušnosti. Příkladem je podle primátora i případ, kdy premiér Babiš v pořadu Čau, lidi narážel na zdražování jízdného Piráty v hlavním městě. „My jsme přitom cenu dlouhodobého kuponu zachovali. Když vezmu primátory a starosty ANO, jízdné zdražilo v Olomouci, Opavě, Ostravě, Pardubicích, České lípě nebo Děčíně. A je to dáno tím, že zdražuje všechno,“ vysvětlil.

Jsou stavební práce v ulicích metropole dobře zkoordinované a dopravním kolapsům není možné se vyhnout? A jak ovlivní současné pražské problémy výsledky celostátních parlamentních voleb?

Poslechněte si rozhovor v úvodním audiu, ve své oblíbené podcastové aplikaci, nebo ve videu:

Rozkopaná Praha a uzavírka na každém rohu? Je jich asi o deset procent více než loni, vysvětluje Hřib.Video: Seznam Zprávy

Ptám se já, Marie Bastlová

Podcast Marie Bastlové. Hard talk rozhovory s lidmi, kteří mají vliv, odpovědnost, informace.

Sledujte na Seznam Zprávách, poslouchejte na Podcasty.cz a ve všech podcastových aplikacích.

Archiv všech dílů najdete tady. Své postřehy, připomínky nebo tipy nám pište prostřednictvím sociálních sítí pod hashtagem #ptamseja nebo na e-mail: audio@sz.cz.

Reklama

Doporučované