Článek
Obnova mostu přišla bezmála na 62 milionů korun, nový most je širší, má tři plnohodnotné pruhy a stavbaři na něm také zvýšili protihlukovou stěnu. „Most, postavený v 70. letech minulého století, byl na hranici životnosti, jeho rekonstrukci připravovalo ŘSD čtyři roky. Celý šel k zemi a na jeho místě vyrostl nový, upravený je i odbočovací pruh. Práce na frekventovaném úseku, po němž denně projíždějí tisíce automobilů, začaly po Velikonocích. Provoz tam byl svedený na druhou polovinu vozovky,“ řekl vedoucí provozního úseku z liberecké správy Ředitelství silnic a dálnic ČR Jakub Hušek. Teď už je most plně průjezdný, dodavatelská firma ale dokončuje práce v jeho okolí a pod ním, zcela hotovo by mělo být do konce října.
V Liberci to ale není jediné omezení na průtahu, aktuálně technické služby města pracují na čištění a údržbě tunelu. Doprava je tam od minulého týdne svedena vždy do jednoho tubusu. Práce by měly skončit v úterý. Stále se také ještě pracuje na mimoúrovňové křižovatce Rádelský mýn z Liberce na Turnov a Prahu. Tam by měla dopravní omezení skončit do konce letošního roku. Už teď ale ŘSD připravuje dvě rozsáhlé rekonstrukce, které dopravu na průtahu Libercem zkomplikují v příštích dvou letech.
Na průtahu bude ŘSD rekonstruovat další dva mosty u napojení silnice I/14 na Jablonec nad Nisou přímo v Liberci, jeden by mělo dělat sdružení firem Strabag a Integra stavby, nejvýhodnější nabídku u druhého mostu podala firma POOR. Nabídky teď podle ředitelství silnic procházejí věcnou kontrolou. Oba mosty jsou stejně jako ten u Makra ze 70. let, jsou ve velmi špatném stavu a rekonstrukci nutně potřebují. Už teď je tam silnice zúžená a snížená rychlost. Práce, které přijdou dohromady zhruba na 400 milionů korun, by měly začít příští rok na jaře. Doprava bude svedena do pásu ve směru na Turnov a vedena obousměrně, s komplikacemi a kolonami tam řidiči musí počítat až do podzimu 2023.