Hlavní obsah

V MHD chybí čtvrtina cestujících. Metro i autobusy budou mít delší intervaly

Foto: Profimedia.cz

V Praze stále cestuje městskou dopravou zhruba o dvacet až pětadvacet procent méně lidí než před koronavirem.

Reklama

Ani v září se MHD v Praze nevrátí do normálního stavu. Metro, tramvaje i autobusy budou jezdit s delšími intervaly než před koronavirem. ROPID to vysvětluje až o čtvrtinu nižším zájmem cestujících.

Článek

Upozornilo na to rádio Expres FM.

„Městská doprava v metropoli zatím pojede v podstatě podle červnových jízdních řádů. Odpovídá to faktu, že v Praze stále cestuje městskou dopravou zhruba o dvacet až pětadvacet procent méně lidí než před koronavirem,“ řekl rádiu Expres FM Filip Drápal, mluvčí organizace ROPID, která plánuje pražskou MHD.

Opatření se podle něj týká úpravy intervalů, žádné linky se rušit nebudou. „U tramvají je v odpolední špičce interval oproti době před koronavirem prodloužený z osmi minut na deset. U autobusů je omezení zhruba o deset procent, nicméně jde v podstatě o stejné jízdní řády, které platily v červnu,“ dodal Drápal.

Oproti červnu ale přece jen budou kratší intervaly v metru ve špičkách pracovních dnů, u tramvají ráno a dopoledne a u autobusů ve špičkách a o víkendech.

Konkrétně: kratší intervaly ve srovnání s červnem budou v metru ve špičkách pracovních dnů, a to o 10 až 45 sekund. V případě tramvají budou ráno a dopoledne intervaly oproti prázdninám o jednu až dvě minuty kratší. Autobusy budou mít ve špičkách intervaly kratší o dvě až tři minuty a o víkendech až o pět minut.

„Pokud bude poptávka dále narůstat, jsme připravení dopravu vrátit do úplně původního neomezeného stavu. A to od začátku října, kdy by v Praze mělo být více lidí s ohledem na začátek výuky na vysokých školách.“

Kvůli pandemii koronaviru se počet cestujících na jejím začátku propadl až o 80 procent. Dopravní podnik očekává ztrátu téměř dvě miliardy.

Podle zatím posledních zveřejněných čísel chyběla na konci června s dobou předkoronavirovou třetina cestujících. Zatímco loni 24. června zaznamenaly sčítače v metru 2 285 170 nástupů a výstupů, tak letos ve stejný den to bylo 1 582 405. Mezi nejvytíženější stanice patří dlouhodobě I. P. Pavlova nebo Kobylisy na trase C a Černý Most na trase B. Naopak nejméně vytížené jsou Roztyly a Prosek na trase C či Invalidovna a Kolbenova na trase B.

Roušky povinné i v tramvajích

Změna od 1. září nastane i v oblasti ochrany před koronavirem. Dosud jsou roušky povinné pouze v metru, v autobusech a tramvajích jsou doporučené. Nově budou povinné všude. „Od úterý do odvolání jsou na základě mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví cestující opět povinni mít zakryta ústa a nos během celého pobytu ve všech prostředcích veřejné dopravy, ve všech prostorech pražského metra a vnitřních prostorech Infocenter DPP,“ uvedl pražský dopravní podnik.

Podle ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha (ANO) zavádí stát roušky plošně „jen v epidemiologicky nejrizikovějších místech“. Patří sem právě i veřejná doprava, MHD, meziměstská doprava, taxislužby nebo zájezdové autobusy.

Reklama

Doporučované