Hlavní obsah

V nové zóně v Plzni má být výrobce nápojových obalů s vývojem

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

První firmou, která vstoupí do připravované 28hektarové průmyslové zóny Panattoni Pilsen Digital Park na okraji bývalé Škody Plzeň, bude výrobce recyklovatelných nápojových obalů s vlastním vývojem.

Článek

Závod bude mít automatizovaný provoz s výhradně kmenovými zaměstnanci s vyšší kvalifikací, bez využívání agenturních pracovníků, řekl dnes ČTK generální ředitel Panattoni pro ČR Pavel Sovička.

„Můžeme potvrdit, že pro první ze tří plánovaných budov v Pilsen Digital Parku jsme v jednání s potenciálním klientem, jehož jméno zatím nemůžeme zveřejnit. Jde o významnou firmu, která se zabývá výzkumem a výrobou stoprocentně recyklovatelných nápojových obalů,“ uvedl.

Zóna pro moderní průmysl v brownfieldu Borské terasy za dvě miliardy korun tak dostává přesnější obrysy. Developer Panattoni podle mluvčího Karla Taschnera podal koncem loňského roku oznámení pro zjišťovací řízení EIA pro první ze tří plánovaných hal, pro níž našel klienta z cirkulární ekonomiky s vysokým podílem automatizace. „Klient hledá i lokalitu pro otevření evropského vývojového centra, jež by mělo být součástí závodu, a chce navázat spolupráci s lokální univerzitou,“ řekl. Odpovídá to nárokům města, které chce, aby v Digital Parku u zóny Borská pole, kde jsou hlavně tzv. montovny, byla výroba s vysokou přidanou hodnotou, automatizací, novými technologiemi, s vývojem a kmenovými kvalifikovanými pracovníky.

Doprava zboží, materiálu i zaměstnanců bude podle Sovičky výrazně nižší oproti původnímu záměru. „Hala bude mít pouze šest nákladových můstků, ačkoli původní rozsah uvažoval až o 46,“ řekl.

Panattoni představuje Plzeňanům zónu pomocí rozšířené reality. Na rohu ulic Ke Karlovu a Borská je transparent s QR kódem, který si mohou instalovat zdarma do mobilu nebo tabletu. Díky 3D modelu v aplikaci uvidí na místě vizualizaci zóny v reálné velikosti. „Existuje už jen jedna věrohodnější prezentace - průmyslovou zónu postavit,“ řekl Martin Rapos ze start-upu AKULAR, který aplikaci vytvořil.

Před půl rokem zahájil polský CANPACK Group v nedalekém Stříbře výrobu hliníkových nápojových plechovek pro Prazdroj. Kapacita závodu je až 1,2 miliardy obalů ročně, o něco více než produkuje Ball Beverage Packing Czech ve 40 kilometrů vzdálených Ejpovicích. Investor vstupující do Digital Parku má mít nejvyšší kapacitu.

Reklama

Doporučované