Hlavní obsah

V Porubě upravují prostor křižovatky u tramvajové vozovny

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

V ostravské městské části Poruba upravují prostor křižovatky u tramvajové vozovny, která je jedním z nejvýznamnějších dopravních uzlů v obvodu. Denně tudy projdou stovky lidí. Cílem proměny je vytvořit příjemné místo k pobytu.

Článek

Práce vyjdou na 1,4 milionu korun. „Přestupní uzel na vozovně je často jedno z prvních míst, se kterým člověk přijíždějící do Poruby odjinud přijde do kontaktu. A podle toho by měl vypadat. Přitom parkové nároží má velký potenciál. Stačí i drobné zásahy, aby lokalita získala úplně jiný charakter,“ uvedla starostka Lucie Baránková Vilamová (ANO).

Proměna se děje ve spolupráci s městem a Městským ateliérem prostorového plánování a architektury (MAPPA). V místě už pracovníci odstranili zábradlí, které vytvářelo prostorovou bariéru, opravili i část chodníků a odstranili nevyhovující keře, které parčík dělily na několik ploch. „Ostatní chodníky se budou postupně dodělávat. Aktuálně se sázejí záhony květin, které přirozeně oddělí chodníky od silnice. Vysadíme čtyři nové stromy. Budou mezi nimi okrasná třešeň a hrušeň, což jsou stromy, které nádherně kvetou. Doplnit chceme i lavičky a odpadkové koše. Chybět nebude ani nový umělecký prvek. Mezi časté požadavky lidí patří veřejná toaleta. Ta by také neměla v místě chybět. I když ne hned. Máme vytipované místo, které připravíme tak, abychom tam kdykoli v budoucnu mohli toalety umístit,“ doplnila starostka.

Modernizace křižovatky u vozovny je součástí proměny městské třídy 28. října – Opavská, kterou připravil Městský ateliér prostorového plánování a architektury ve spolupráci s městem. „Parkové nároží u porubské vozovny je jedním z šesti vybraných významných veřejných prostranství na městské třídě, které jsou určeny k proměně. Tyto proměny jsou nestavební, a mohou tedy pomocí drobných úprav odhalit velký potenciál každého místa,“ řekla urbanistka Zuzana Paclová.

Drobné úpravy předchází celkovým úpravám městské třídy, které ateliér nyní připravuje. „Koncepce bude obsahovat komplexní pohled na tuto historickou a dopravní tepnu města a ukáže dílčí kroky, které je potřeba podniknout, tak, aby se ulice 28. října – Opavská stala plnohodnotnou městskou třídou 21. století,“ doplnila Paclová.

Reklama

Doporučované