Hlavní obsah

Varování z D1. Firmy nestihly opravit dálnici, při sněžení může být i mnoho hodin uzavřená

Cestování přes Vysočinu bude rizikovější, zúžení ztěžuje údržbu.

 

Reklama

Modernizace dálnice D1, která spojuje Prahu s Brnem, nabrala na Vysočině zpoždění. Na nedostavěném úseku u Velkého Meziříčí bude proto přes zimu cestování rizikovější. Zúžení dálnice totiž ztěžuje zimní údržbu a hrozí, že za vydatného sněžení bude muset být D1, kterou denně projedou desítky tisíc automobilů, na několik hodin uzavírána.

Článek

Řidiče na D1 čeká zima pernější než obvykle. Nejpozději na konci listopadu totiž měly být přerušeny všechny stavební práce, aby auta na trase mezi Prahou a Brnem mohla opět jezdit stotřicetikilometrovou rychlostí. Jenže dělníci na úseku mezi Velkým Meziříčím a Lhotkou zůstávají. Stavební společnost Colas totiž nestíhá harmonogram oprav.

Pokud se v zimě na dálnici D1 sesype více sněhu, hrozí řidičům velké problémy v úseku mezi 146. a 153. kilometrem. „Úsek nám dělá velké starosti. Chybí dokončit čtyři mosty a nadjezd. To je pro nás nepřijatelný stav. Na společnost Colas vyvíjíme od srpna nátlak. Bohužel ke skluzům dochází,” uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Auta na inkriminovaném úseku jezdí jen osmdesátkou, ale při větší sněhové nadílce může být ještě hůř. Po výjezdu sypačů, které zaberou celý jeden směr dálnice, hrozí totální kolaps. „Pokud by spad sněhu pokračoval, může být dálnice na několik hodin úplně uzavřená,” upozornil Rýdl.

Opravy na dálnici D1 začaly už v květnu roku 2013. Kvůli zdržením ve výběru firem a různým protestům ekologů jsou nyní zhruba za třetinou. Letos měli dělníci opravovat rekordních devět úseků, jenže na dvou z nich se kvůli námitkám hnutí Děti Země vůbec nezačalo pracovat. Dálnice D1 má být podle dřívějších plánů kompletně zmodernizovaná v roce 2020. I její správce však přiznává, že dodržet termín bude problematické.

Reklama

Doporučované