Hlavní obsah

Velký přehled, jak se do dvou let změní doprava v Praze. Opraví se až deset stanic metra

Co všechno se změní v pražské dopravě? Video: Radek Nohl, Seznam Zprávy

 

Reklama

Pražští radní dostali materiál, který detailně popisuje, jak se bude v Praze měnit do roku 2020 doprava.

Článek

Pražany a další cestující využívající dopravu v hlavním městě čekají v následujících dvou letech rozsáhlé změny.

Vše na více než sto stránkách detailně popsala společnost ROPID. Ta organizuje dopravu v Praze. Materiál dostali v uplynulých dnech pražští radní a získal ho také Seznam.

A tohle je konkrétní přehled, co se má do roku 2020 změnit. Zrekonstruovat se má třeba deset stanic metra. Opraví se stanice Dejvická, Skalka, Palmovka nebo Opatov.

V následujících pěti letech – do konce roku 2025 - se pak plánují rekonstrukce dalších deseti stanic. Opravit se má tramvajová trať ve Vinohradské ulici, Hlávkův a Libeňský most.

„Za nejdůležitější určitě považuji nové infrastrukturní stavby, zejména nové tramvajové tratě – Dědina, Slivenec, Libuš,“ vyjmenoval náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek další plánové stavby.

Duel v Televizi Seznam o dopravě v Praze: 

Video: Seznam, Seznam Zprávy

Konkrétně jde tedy o stavbu tratě Sídliště Barrandov – Slivenec, Sídliště Modřany – Libuš a Divoká Šárka – Dědinská. Ta přiblíží tramvaje k pražskému Letišti Václava Havla.

Metro vedle oprav stanic čekají ale i další změny. O víkendu má jezdit častěji. Nově má metro na lince C jet každých pět minut. Na lince B by pak mělo jezdit po šesti minutách.

Počítá se také například s tím, že se tramvaje vrátí na horní část Václavského náměstí.

„První zárodek nové trati se objevil už nyní mezi oběma budovami Národního muzea. Výsledné trasování v oblasti Václavského náměstí a přednádražního prostoru před Hlavním nádražím se ale ještě řeší,“ uvedl mluvčí společnosti ROPID Filip Drápal.

Novinkou má být provoz autobusové linky v tunelovém komplexu Blanka. „Nyní to vázne především na nedostatku řidičů a jiných prioritách při řešení kapacitních problémů na stávajících linkách. Po technické stránce je za nás vše připraveno,“ prohlásil Drápal.

Plánuje se rovněž, že by lanovka na Petřín mohla jezdit dříve. A její provoz byl mohl skončit až půl hodiny po půlnoci.

„Podporovat musíme i železnici a hlavně dostavbu dalších zastávek,“ dodal Dolínek. Plán počítá se zastávkami Slavia-Eden, Výtoň nebo Nádraží Zahradní Město.

Reklama

Doporučované