Hlavní obsah

Vesmírná turistika zase o krok dál. Společnost britského miliardáře nahradí nepohodlné skafandry

Takto vypadají nové vesmírné obleky pro turisty.Video: Karolína Štuková, Reuters, Youtube.com

 

Reklama

Vesmírná turistika je zase o krok dál. Společnost britského miliardáře Richarda Bransona, Virgin Galactic, vytvořila pro své klienty vesmírnou kolekci oblečení. Na projektu spolupracovala se společností Under Armour, která se specializuje na sportovní vybavení.

Článek

Obleky jsou podle designera firmy Under Armour Nicka Cienskiho vyrobeny z nejkvalitnějších materiálů a dokážou potencionálního vesmírného turistu udržet v ideální teplotě a podpořit průtok krve během pobytu v nulové gravitaci.

Každý oděv společnosti Virgin Galactic bude navíc klientům speciálně upraven na míru – včetně jmenovky a příslušné státní vlajky.

Pro zákazníka může být výhodou, že novinka je „zdarma“ – tedy přesněji řečeno, je už zahrnuta v ceně letu za téměř 6 milionů korun. Jedná se hned o několik variant oblečení – od klasické kombinézy, bot až po spodní prádlo.

Obleky na míru

Společnost poprvé ukázala oblečení ve středu ve skydivingovém centru v New Yorku. Během představení ale generální ředitel Virgin Galactic sdělil, že samotný oblek se možná už za sto let objeví v muzeu a upozornil v tomto směru na rychlý vývoj.

Generální ředitel společnosti Kevin Plank doplnil pro CNBC, že oblek má v sobě minimálně osm významných funkci. „Jedná se například o hlavní složku s názvem Rush. Jedná se o buněčnou přízi, která pomocí infračerveného tepla pomáhá svalům v těle výrazně rychleji regenerovat,”.

Firma nezapomněla ani na fanoušky. Ti budou moci pořídit kosmický oblek i bez investice do vesmírného letu.

Oblečení je ušito z několika speciálních tkanin. Ramena a klouby jsou navíc vypolstrovány speciálním ohebným kloubem pro lepší pohyblivost.

Letenky do vesmíru

Společnost dokončuje finální testování vesmírné lodi, aby se do vesmíru konečně podívali i turisté. Plánovaný start těchto výletů je v roce 2020. Zatím se přihlásily na 3 tisíce klientů. Prvního letu se zúčastní i samotný majitel značky Richard Branson.

Komerční lety ale provázelo také mnoho nedostatků a komplikací. Tou největší byla nehoda při testovacím letu v roce 2014, při které zemřel jeden z pilotů stroje a druhý byl vážně zraněn. Poté se prodej letenek zastavil. Společnost však očekává nárůst zájmu. Aktuálně je vesmírných jízdenek prodáno asi 600. Podle serveru E15 se mezi budoucími vesmírnými turisty objevilo také několik českých a slovenských jmen. Jedná se údajně o několik předních byznysmenů.

Reklama

Související témata:

Doporučované