Hlavní obsah

Větší zodpovědnost a ztráta kontroly od šéfa. Tak Češi vidí home office

Foto: Unsplash - Corinne Kutz

Ilustrační fotografie.

Reklama

Češi necítí při práci z domova kontrolu od svého šéfa a za pracovní dobu si nesou zodpovědnost sami, vyplývá z nového průzkumu společnosti LMC. Kvůli koronaviru získal trend home office v Česku na síle.

Článek

Více než tři čtvrtiny zaměstnanců při práci z domova necítí kontrolu od nadřízených a zodpovědnost za efektivně strávenou pracovní dobu si nesou sami. Vyplývá to z průzkumu, který uskutečnila personální agentura LMC ve spolupráci s agenturami Simply5 a G82 mezi zástupci 1 132 tuzemských firem.

Takzvaný home office podle výzkumu LMC vzhledem ke koronavirové krizi doporučila svým zaměstnancům polovina firem, 14 procent jich nařídilo práci z domova povinně. S přicházejícím podzimem a napjatým očekáváním druhé vlny může trend práce z domova opět zesílit.

Již před vypuknutím jarního nouzového stavu měl home office v českém prostředí stoupající tendenci a z různých důvodů jej využívala pětina zaměstnanců. Důvodem pro něj bývaly často rodinné a osobní důvody, nyní se však pro mnohé stal běžnou rutinou. Řada firem, které se možnosti home office dříve bránily, jej zařadila do svého fungování již natrvalo.

Vyšší časový objem práce z domova tak představuje pro zaměstnance nový typ zátěže. Kvalitní soustředění na práci je v prostředí domova značně náročnější než v prostředí kanceláře, kde jsou zvyklí věnovat se čistě svým úkolům a není zde takové množství rušivých elementů, jako je tomu v domácím prostředí.

„Základem je nastavit si doma jasně dané podmínky. Zvolit si pro práci konkrétní časový úsek, ve kterém býváme nejproduktivnější, a ničemu jinému se v něm nevěnovat. Z jednoho odběhnutí k pračce se může stát hodinová pauza na úklid a navazovat v soustředění na práci tam, kde se skončilo, stojí zbytečný čas. Jinak se také budeme u pracovního počítače cítit v pyžamu a jinak ve slušném oblečení, upravení a svěží,“ uvedla ředitelka Centra zdravého sezení Kateřina Zaydlarová.

Reklama

Doporučované