Hlavní obsah

První čísla z byznysu kolem EET, nejúspěšnější prodejce pokladen má čtvrtinu trhu

Jasným vítězem EET se stal operátor O2. Prodal nejvíce kas.

 

Reklama

Zhruba každý čtvrtý podnikatel, který musel od prosince začít evidovat tržby, si kasu pořídil u O2.

Článek

Bezmála 41 tisíc podnikatelů už čtrnáct dní eviduje své tržby elektronicky. A nejčastěji k tomu využívají eKasu, tedy pokladnu od telekomunikačního operátora O2. Společnost, která patří do skupiny PPF miliardáře Petra Kellnera, prodala podle zjištění redakce Seznam Zprávy na deset tisíc zařízení a stala se tak jasnou jedničkou na trhu.

Zhruba pět tisíc prodaných pokladen hlásí Dotykačka. Další konkurence, jakými jsou Storyous, EET1, Elcom, nebo Markeeta, uvádějí řádově jen tisíce pokladen.

O2 uspěla díky masivní marketingové kampani, velkému množství obchodníků, které na prodej kas vyčlenila a spolupráci s pivovary, jenž jejich řešení nabízely svým hospodským.

„Mají dokonalou zákaznickou bázi," připouští Michal Wantulok, mluvčí konkurenční Dotykačky. „Mají s nimi telefony, mají s nimi O2 TV a internet. Přes tyto kanály svojí zákaznickou bázi využili.“

EET pokladnu zatím nekupujte, radí ministerstvo podnikatelům z druhé vlny.

Sama O2 své dílčí vítězství připisuje hlavně tomu, že je zavedenou firmou, kterou zákazníci znají. „Vidíme, že například v Chorvatsku bylo na začátku tři sta poskytovatelů a přežilo jich jenom devadesát. To znamená, že podnikatelé si kasu museli i několikrát měnit. Vědí, že u nás se to nestane,“ řekla Seznamu mluvčí firmy Lucie Pecháčková.

Pokud se zeptáte samotných podnikatelů, názory se různí. Krabičku od O2 si chválí třeba provozní pražské kavárny Click Coffee Jiří Holík - vyhovuje mu pořizovací cena i poplatek za placení kartou. Ten je podle něj poloviční, než míval dříve. Naopak majitel restaurace U Kruhu na Novém Městě Simon Balonek zůstává věrný pokladně, kterou využíval poslední dva roky. „Neměli jsme čas, ani náladu řešit jakékoliv jiné systémy,“ říká Balonek.

Reklama

Doporučované