Článek
Příspěvek ve výši 200 tisíc korun se Nerudové připsal na účet ve středu. Ľubica Skusilová je manželka miliardáře, někdejšího partnera J&T a majitele firmy Tatra Mountains Resort (TMR) Igora Rattaje.
Zatímco Rattaj se věnuje rozšiřování lyžařských středisek a hraní epizodních rolí ve filmech, které jeho společnost TMR sponzoruje, Skusilová se v posledních letech plně věnuje výtvarné tvorbě. Uspořádala už i několik výstav.
Skusilová pro Seznam Zprávy uvedla, že Nerudovou poznala na letošním filmovém festivalu v Karlových Varech, kde se nadchla jejím rozhledem, vystupováním a reprezentativností.
„Má vizi jakým směrem zemi směřovat, jak dělat reformy. Má srdce i rozum. Je uznávaná v zahraničí, dosáhla mnohého i na akademické půdě,“ popsala Skusilová, která má i s manželem v Česku přechodné bydliště. Dodala, že je obdivovatelkou Nerudové a přála by Česku mít takovou prezidentku.
Upozornila i na paralelu, že Slovensko v současné době má jako hlavu státu rovněž ženu, Zuzanu Čaputovou. „Fandím moudrým ženám v politice. Vnímám, že to mají těžší než muži,“ dodala.
Firma TMR Igora Rattaje provozuje lyžařská střediska na Slovensku, v Česku, Polsku a v Rakousku. Začínala v Nízkých Tatrách, posléze rozšířila svůj byznys na Tatranskou Lomnici a do skiareálu Štrbské Pleso.
V roce 2012 firma vstoupila do České republiky, kdy koupila podíl ve skiareálu ve Špindlerově Mlýně. Od roku 2017 mají v pronájmu areál na Ještědu. Tam jeho podnikání provází kontroverze ohledně masivního kácení lesů, přesněji více než 50 hektarů. Součástí původního memoranda byl závazek rozvíjet areál v rámci tehdejších hranic. Nyní usiluje o změnu územního plánu.
Kromě lyžařských areálů provozuje i zábavní parky. Například Aquapark Tatralandia či resort v Čeladné.
Kdo to je? Otázka, která už Nerudovou netrápí, ukázal průzkum
Nerudová měla ve středu večer na účtu zůstatek ve výši přes 12 milionů korun. Nedávno jí finančně významně pomohl miliardář Martin Moravec, majitel sítě drogerií Teta – poslal jí pět milionů korun. Průběžně jí ale chodí i peníze od drobných dárců. Podporují ji i prostřednictvím crowdfoundingové kampaně. Od lidí chce takto vybrat milion korun, zatím získala přes 700 tisíc.