Hlavní obsah

Karlův zrzek na Sněžce. Janeček rozjel další fázi kampaně na prezidenta

Foto: Adam Hříbal

Zájemce o prezidentský post Karel Janeček.

Reklama

Uchazeč o prezidentskou kandidaturu Karel Janeček v Karlových Varech představil novou část kampaně.

Článek

Karel Janeček zahájil kontaktní část kampaně na prezidenta. V létě a zkraje podzimu chce objet kraje a teprve poté začne sbírat potřebných padesát tisíc podpisů ke kandidatuře. „Chci, aby mě lidé nejdřív poznali,“ vysvětluje Janeček.

V každém kraji hodlá Janeček vystoupat na jeden z místních vrcholů, půjde třeba o Sněžku nebo Milešovku. Na mítincích od něj voliči dostanou speciálně uvařené pivo „Karlův zrzek“.

Jak informovaly Seznam Zprávy, před týdnem Janeček vyvěsil první billboardy s přípravnou fází „poznej Karla“. Spustil k tomu i webovou stránku, která se dneškem přejmenovala na tohlejekarel.cz.

Podle webových stránek se Janečkova kampaň opírá o pět oblastí. Především chce podle svých slov z Česka udělat „zemi pro 21. století“. Měla by se stát vzorem pro celý svět a místem setkávání a nalézání konsenzu.

„Celý život se věnuji číslům a věřím, že jsme schopni společně nalézat vzorce dobré vzájemné komunikace a poradit si v této složité době ekonomických problémů, omezování svobody a  rozdělené společnosti,“ přibližuje bez větších podrobností.

Změnit zastaralé školství

Důraz chce klást také na děti a vzdělávání. České školství je podle prezidentského kandidáta pro většinu dětí zastaralé. Podpořit chce racionální myšlení i „intuici a emotivní cítění dětí“. Zmiňuje, že se některým vzdělávacím iniciativám dlouhodobě věnuje – jmenuje například institut H21 nebo edukativní hru Mathesso.

Mezi hlavními body jeho kampaně jsou také kapitoly s názvy Svobodná společnost a Spravedlivý stát. Svůj program doplňuje také bodem o podpoře zdravého a aktivního života, ve kterém se vymezuje proti dříve zaváděným lockdownům. A zaměřit se chce také na oddlužení dětí v exekuci v rámci projektu, který vznikl ve spolupráci s Nadačním fondem pomoci a má podporu Exekutorské komory ČR.

Janeček chce kromě běžných kanálů využít i méně obvyklé platformy. Oznámil například, že kampaň povede i ve virtuálním světě metaverzum.

Karel Janeček je matematik a podnikatel, který zbohatl na obchodování s finančními deriváty. Janeček se už v lednu prezentoval jako kandidát, který v kampani bude hovořit o každodenních problémech „obyčejných lidí“, především v mimopražských regionech.

Zatím ale, na rozdíl od některých jiných kandidátů, na mnoho akcí mezi voliče v regionech nevyrazil.

Reklama

Doporučované