Hlavní obsah

Vrátili jste se z Itálie? Do práce nechoďte, nabádají první české firmy

Foto: twitter.com/tyinternety

Práce z domova platí v některých firmách jako opatření proti šíření koronaviru.

Reklama

České firmy reagují řadou preventivních opatření na hrozící šíření koronaviru. Nejčastěji nabízejí dezinfekční gely. Zaměstnancům, kteří se vracejí z rizikových oblastí, pak doporučují home office.

Článek

Pro zaměstnance některých českých firem platí kvůli šířícímu se koronaviru nová pravidla. Asi nejdůslednější je v tom z oslovených podniků Rohlík.cz, který rozváží potraviny.

Zaměstnanci online supermarketu by neměli jezdit do rizikových oblastí. A pokud se například vrátili z Itálie nebo jiných míst, kde se nákaza objevila, tak musí čtrnáct dní pracovat z domova.

„A to striktně,“ podotýká Zdeňka Svobodová, mluvčí Rohlík.cz. Nařízení ale jde ještě dál. Zaměstnanci by se neměli potkávat minimálně čtrnáct dní s lidmi, kteří se vrátili z Číny, Itálie, Jižní Koreje nebo Japonska. „To platí i pro dodavatele,“ dodává Svobodová.

Pracovníci by stejně tak neměli chodit na hromadné akce, kde je hodně lidí. Pokud se u nich objeví příznaky horečky, musí okamžitě zůstat doma.

Další online supermarket, Košík.cz, pak aktivoval opatření běžná pro chřipkovou epidemii. A jejich speciální preventivní tým monitoruje situaci.

„Častěji v rámci prevence dezinfikujeme prostory a vozy a pracovníci distribučního centra mají k dispozici roušky a antibakteriální gely. Jsme v kontaktu s hygienickou stanicí a jakmile budou z její strany stanovena jakákoli nadstandardní opatření, jsme připraveni je nasadit,“ popsal František Brož, který za Košík.cz komunikuje s veřejností.

Do častého kontaktu s lidmi se dostanou i průvodčí a obsluha ve vlacích. Například České dráhy jsou na příkaz státních orgánů připraveny zastavit jakýkoliv vlak na českém území.

„Naše zaměstnance informujeme o riziku nákazy a možnostech jeho snížení prostřednictvím intranetu. Samozřejmě chystáme vlastní interní opatření, ať již v oblasti zvýšené hygieny, chování zaměstnanců nebo spolupráce se zahraničními dopravci,“ popisuje opatření Vanda Rajnochová, mluvčí Českých drah.

Vracení jízdenek

Zákazníci si podle ní navíc mohou nechat vrátit bez srážky jízdenky do Itálie s přestupem v Rakousku nebo v Německu. „Obrátit se mohou na pokladny Českých drah,“ dodává Rajnochová.

Další železniční přepravci, RegioJet a Leo Express, dbají na hygienu zaměstnanců i dezinfekci vlaků.

„Mezi každou jízdou se vlaky čistí, což se děje několikrát denně před nástupem nových cestujících. Pětkrát týdně pak probíhá hloubkové čištění a každý večer je jedna ze souprav dále uklízena. Používáme také neutralizátory pachu, které jsou antibakteriální, a dezinfikována je i klimatizace,“ říká Emil Sedlařík, mluvčí Leo Expressu.

Reklama

Doporučované