Hlavní obsah

Vrtulník, hadi, výbuch a sekera v zádech. Pracujte u záchranky, láká klip

Nový náborový klip pražské záchranky.Video: zzshmp.cz

 

Reklama

Pražská záchranná služba spustila novou kampaň, jejímž cílem je nalákat do svých řad nové kolegy.

Článek

Dvojici unikátních klipů natočil režisér Vít Klusák se svým týmem ze společnosti Hypermarket Film. Filmaři sami nabídli, že budou pracovat bez nároku na honorář a zdarma zapůjčili i potřebnou techniku.

„Metropole se rozrůstá a my plánujeme rozšiřovat síť výjezdových základen i posilovat zdravotnický tým, abychom i nadále dosahovali vynikajících dojezdových časů. Zároveň chceme poukázat i na realitu práce u záchranné služby, která se často rozchází s představami, které absolventi zdravotnických oborů mají,“ říká ředitel pražské záchranky Petr Kolouch.

Zdravotníci záchranné služby zasahují u vážných případů, kdy jde o život, ale podstatnou část jejich pacientů tvoří také například chronicky nemocní senioři, kteří se momentálně nemají na koho jiného obrátit. Jen v Praze tvoří lidé starší 60 let přibližně polovinu pacientů záchranné služby.

Nový náborový klip pražské záchranky.Video: zzshmp.cz

„Česká populace stárne a musíme počítat s dalším nárůstem chronicky nemocných, kteří budou potřebovat naši péči. Ve spolupráci s vedením hlavního města pracujeme na řešeních, která nám v budoucnu pomohou. Osvědčil se nám ‚létající krizový tým‘, který zjara poskytoval pomoc například v domovech seniorů, a jednáme i o spuštění lékařské služby, která by za pacienty dojížděla domů. Další inspiraci pro péči o pacienty v domácím prostředí nabízejí například skandinávské země,“ dodává Petr Kolouch.

Oba spoty zvládl tým produkční společnosti Hypermarket Film natočit za pouhých 19 hodin jediného dne. Na filmovém place se vystřídal ostřílený štáb, pyrotechnici, krotitelé hadů, akrobat a samozřejmě i velký tým záchranářů. Všichni tvůrci spotu se vzdali svých honorářů. „Vyhýbám se natáčení reklam, ale tohle nešlo odmítnout. Pražští záchranáři jsou totiž nevídaně schopná parta, a ačkoliv jsme disponovali rozpočtem blížícím se nule, pomohli nám dát dohromady natáčení, které by normálně stálo majlant. A navíc to byla nepopsatelná legrace,“ říká k natáčení režisér Vít Klusák.

Hlavní postavou kampaně je v roli roztržitého „superzáchranáře“ herec, tanečník a choreograf Marek Zelinka. „Z výsledku mám radost, doufám, že se bude líbit a že pomůže nalákat nové záchranáře. Během natáčení bylo vidět, že jsou skvělá parta, že je práce opravdu baví. Jejich zapálení pro věc bylo až neuvěřitelné, v podstatě nic nebyl problém. Byla radost s nimi spolupracovat,“ líčí vítěz jedné z řad taneční soutěže StarDance.

„Během první vlny koronavirové pandemie prokázali zaměstnanci pražské záchranky obrovskou obětavost a flexibilitu a byli velkou oporou Pražanů, jejich fungování přispívalo ke zklidnění a zvládnutí situace. Pro zkvalitňování sítě výjezdových základen budou potřeba nové síly. Pevně věřím, že se najde dostatek zájemců, kteří rozšíří řady této profesionálně fungující organizace,“ doplňuje radní pro oblast zdravotnictví a sociální politiky Milena Johnová.

Reklama

Související témata:

Doporučované