Hlavní obsah

Všichni do trenek. Po úspěchu v Česku chce výrobce oblékat další Evropany

Výkonný ředitel Trenýrkárny vysvětluje pro SZ Byznys, na kterých trzích chce firma do roka být a proč.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

Největšímu e-shopu s pánským spodním prádlem v Česku se mimořádně dařilo. Utržil rekordních 100 milionů korun a poohlíží se po desítce dalších evropských trhů, kam by vyvážel nejen trenýrky jeho vlajkové značky Styx.

Článek

Pod značkou Nedeto hodlá Trenýrkárna ovládnout do konce roku dalších osm trhů, celkem deset do roku příštího.

„Nedeto proto, že to nic neznamená, je to volné k registraci značky a domény. Může se to zdát jako hloupý důvod, ale byl to ten nejzásadnější, protože když si pak nedovedete zaregistrovat stejnou značku jak v Maďarsku, tak Belgii, nic neznamenáte. Už jsme to zažili a bylo to na dlouhé lokte,“ vysvětluje SZ Byznys ředitel Trenýrkárny Ruslan Skopal.

Vedení firem Styx a Trenýrkárna

Ruslan Skopal (*1987), výkonný ředitel

  • V oboru spodního prádla působí přes 12 let.
  • Od roku 2012 je spolumajitelem e-shopu se spodním prádlem pro muže i ženy Trenýrkárna.cz a zároveň tehdy otevřel první z prodejen Trenýrkárna.cz.
  • Je spolumajitelem tří značek spodního prádla a dalších několika e-shopů.
  • V roce 2019 se stal spolumajitelem české značky Styx.
  • Spoluvlastní Tisk Kvalitně, s.r.o.

Adam Rožánek (*1987), obchodní ředitel

  • V oboru spodního prádla působí přes 12 let.
  • Od roku 2012 je spolumajitelem e-shopu se spodním prádlem pro muže i ženy Trenýrkárna.cz a zároveň tehdy otevřel první z prodejen Trenýrkárna.cz.
  • Spoluvlastní tří značek spodního prádla a dalších několika e-shopů.
  • V roce 2019 se stal spolumajitelem české značky Styx.
  • Je ženatý a má dvě děti.

Největší e-shop s pánským prádlem v Česku, jehož vlajkovou lodí jsou ternýrky Styx proslulé mimo jiné volnými střihy a barevnými kombinacemi, zatím prodává v tuzemsku a dalších zemích střední Evropy.

Teď pokukuje po Skandinávii. „Vyhodnotili jsme si tento region jako zajímavý vstup na zahraniční trhy. Konkurence tam velká není, zato poměrně zajímavá skladba finanční síly cílové skupiny ano, vyšší životní úroveň, marketingové náklady relativně dobré,“ vypočítává šéf firmy důvody, proč chtějí šít trenky zrovna pro Švédy a okolní země.

Kde prodává Trenýrkárna

  • 80 % Česká republika, 10 % Slovensko.
  • Zbytek přes marketplace díky spolupráci s Mall, Zoot atd.

V roce 2021 vyrobí přes 300 tisíc kusů produktů značky Styx, více než dvojnásobek oproti roku 2020.

„Jediná neznámá byla přeprava, aby to netrvalo třeba sedm dnů a zákazník mezitím neodstoupil od smlouvy, ale díky poloze Česka a řadě přepravních firem jsme schopni do tří dnů dostat zboží do okruhu desítek milionů zákazníků, díky Amazonu jsme dokonce schopni sáhnout si na německý trh, který sami přímo oslovovat nehodláme,“ dodává Ruslan Skopal v sídle firmy v pražských Letňanech.

Němec nebo Ital volné trenýrky neobleče

„Velmi nepravděpodobně dokážeme úspěch, který máme se Styxem v Česku, zopakovat jinde. Už kvůli nákupnímu chování Čechů. Třeba v Německu volné trenýrky nejsou až tak žádané, tam hrají prim boxerky nebo slipy. Stejně v Itálii. Ale Trenýrkárna jako celek by uspět mohla, zastupujeme asi 60 dodavatelů,“ říká provozovatel e-shopu, který je v tuzemsku jedničkou ve své kategorii.

Německo vyhodnotila firma jako je velice rizikový trh. Marketing by mohl stát dost peněz a výsledek nejistý. Stejně smýšlejí ve firmě o dobytí trhu našich severních sousedů.

„V Polsku je to až nepochopitelný byznys. Nerozumíte tomu, proč jednomu funguje a druhému ne. Jasně, bylo by super vstoupit do celé Evropy najednou, ale k tomu už zase chybí nějaké finanční krytí,“ směje se ředitel firmy.

Kolik to bude stát

Na rozjezd expanze počítají se čtvrt milionem korun.

„Je rozdíl, když na nový trh vstupuje Amazon, Zalando nebo About you se stamilionovými marketingovými rozpočty. Do dvou let chceme, aby ten náš byznys byl desetimilionový. Existují i softwary, které vám web v dané zemi přeloží za malé peníze, aniž byste potřebovali rodilého spíkra, který stojí víc,“ přiznávají v Trenýrkárně, že přemýšlejí nízkonákladově a už šest měsíců se na skok dál do Evropy firma intenzivně připravuje.

Například řeší, aby seděly ve všech státech tabulky velikostí, které jsou například ve Francii nebo Itálii odlišné. A nejvíc jsou obezřetní před legislativními specifiky. Informace o jednotlivých trzích získávají od svých kamarádů z fashion byznysu, kteří už v daných zemích fungují.

Reklama

Doporučované